علت آب دادن شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست؟

By دی 18, 1402دی 28ام, 1402وبلاگ

امروزه استفاده از پکیج و شوفاژها برای گرمایش محیط به یک امر عادی تبدیل شده است. و تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند. از این جهت شناخت هر یک از بخش‌های مهم شوفاژ و همین‌طور آگاهی از چگونگی عملکرد آن‌ها. یکی از موضوعاتی است که برای افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند لازم است.

هر کدام از شیرهای شوفاژ دارای کاربردهای مختلفی هستند. و به‌منظور انجام کارهای مختلف طراحی شده‌اند. برای مثال شیر پایین رادیاتور شوفاژ را در نظر بگیرید. خیلی از افراد نمی‌دانند که کاربرد این شیر چیست و اصلا به چه دردی می‌خورد. اما اگر شما با تمام وظایف هر کدام از شیرهای رادیاتور آشنایی داشته باشید، خیلی ساده می‌توانید در زمان بروز مشکلات، علت را تشخیص دهید و برای تعویض شیر شوفاژ اقدام کنید.

 

شیر پایین شوفاژ رادیاتور چیست؟

 

شاید زمان استفاده کردن از رادیاتور زیاد به شیر پایین توجه نکرده باشید. و اصلا نفهمیده باشید که به چه کار بیاید. در صورتی که این شیر به نام شیر رفت و برگشت وظیفه کنترل و گردش آب به سمت موتور خانه یا پکیج را دارد. که در صورت بسته شدن منجر به مشکلاتی چون زیاد داغ یا سرد شدن دیگر رادیاتورهای شوفاژ می شود. پس در صورت خرابی و بروز هر گونه مشکل در این شیر باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید.

در واقع آب داغ از سمت پکیج به رادیاتور می آید. و باید از طریق شیر پایین رادیاتور به سمت سیستم مرکزی بیاید. در غیر این صورت منجر به داغ کردن زیاد رادیاتور می شود. از این رو باید به درستی تنظیم شده باشد و در صورت نشتی و آب دادن شیر پایین رادیاتور شوفاژ باید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

علت آب دادن شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست؟

شاید متوجه نشتی آب از شیر پایین رادیاتور شده باشید که این به دلایل مختلف چون ترک خوردن آن، شل شدن اتصالات،  باز و بسته کردن زیاد شیر، عرق کردن لوله اتفاق بیفتد که باید نسبت به رفع و تعمیر آن اقدام کنید.

ترک خوردن شیر رادیاتور

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای رادیاتور شما پیش بیاید زمانی است که شیر پایین شوفاژ ترک بخورد که منجر به نشتی آب از آن می شود که باید سریعا نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید.

عرق کردن لوله‌ها

اگر دلیل اصلی آب دادن شیر پایین رادیاتور از عرق کردن لوله ها باشد این جای نگرانی ندارد و با خشک کردن آن توسط دستمال مشکل رفع خواهد شد.

باز و بسته کردن زیاد شیر

توجه داشته باشید که حالا که فهمیدید که شیر پایین رادیاتور چه وظیفه ای دارد از زیاد باز و بستن آن خودداری کنید چون این منجر به خرابی و نشتی آب از شیر پایین رادیاتور می شود که با تعویض مغزی شیر مشکل به راحتی حل خواهد شد.

 

شل شدن اتصالات رادیاتور

و مورد آخری که باعث آب دادن شیر پایین رادیاتور می شود به دلیل شل شدن اتصالات سیستم است که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید که با محکم کردن اتصالات با آچار به راحتی این مشکل رفع خواهد شد.

رفع نشتی شیر رادیاتور شوفاژ

خیلی از نشتی‌های شوفاژ به نشتی شیر رادیاتور مرتبط می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید هر رادیاتور دارای یک شیر رفت و برگشتی یا زانو رادیاتور است.

به‌طور معمول برای استفاده از رادیاتور یا بستن آن، به شیر پایین کاری نداریم و شیر بالا را باز و بسته می‌کنیم. بیشتر نشتی‌ها در شیر بالای رادیاتور است. که ممکن است نیاز باشد برای رفع نشتی شیر رادیاتور شوفاژ، کل شیر را تعویض کنید.

نشتی از اتصالات رادیاتور یا لوله و اتصالات نزدیک به شیر هم از موارد رایجی است که رخ می‌دهد. این مشکل بیشتر به خاطر فشار آوردن به رادیاتورها آشکار می‌شود. و به‌خاطر کثیف بودن آب شوفاژ ممکن است به‌صورت خودکار آب‌بندی شود.

اما اگر نشتی شیر رادیاتور و اتصالاتش برطرف نشد، حتما برای رفع نشتی شیر رادیاتور و شوفاژ اقدام کنید؛ چون در سیستم‌های پکیجی باعث افت فشار پکیج و در سیستم‌های موتورخانه‌ای باعث هوا گرفتن شوفاژ می‌شود.

برای رفع این نشتی‌ها باید اول شیر فلکه شوفاژ به‌طورکامل قطع شود تا بتوان شیر و لوله رادیاتور و شوفاژ را تعمیر کرد.

کاراجابز در راستای رفع نیازهای روزمره شما. انواع خدمات نصب، تعمیر و سرویس انواع پکیج و رادیاتور را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌تان را ثبت کنید. و از متخصصین کاراجابز برای نصب، تعمیر و سرویس انواع پکیج و رادیاتور استفاده کنید.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد. با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید. کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

بررسی 6 علت کم و زیاد شدن باد کولر گازی

| وبلاگ | No Comments
گاهی اوقات ممکن است به علت کم و زیاد شدن باد کولر گازی عملکرد دستگاه دچار اختلال شود. و این امر قطعا مطبوع کاربران نخواهد بود. تصور روزهای گرم تیر و…

علت داغ شدن تلویزیون

| وبلاگ | No Comments
تلویزیون‌ها از جمله لوازم خانگی پرکاربرد در منازل هستند که در صورت بروز مشکل، می‌توانند دردسرآفرین باشند. یکی از این مشکلات، داغ شدن بیش از حد تلویزیون است که در…

علت زیاد شدن صدای جاروبرقی و راه حل آن

| وبلاگ | No Comments
جاروبرقی یکی از لوازم خانگی ضروری برای نظافت منزل است، اما صدای بلند آن می تواند آزاردهنده باشد. اگر جاروبرقی شما به طور ناگهانی یا به مرور زمان صدایش زیاد…

افزایش طول عمر کولر گازی با 5 نکته طلایی!

| وبلاگ | No Comments
کولر گازی، دستگاهی پرکاربرد و حساس است که اگر به درستی از آن نگهداری نشود، ممکن است عملکرد درستی نداشته باشد یا قطعات آن دچار خرابی شوند. در اینصورت باید…