نکات مهم و ضروری در نظافت منزل

By آبان 1, 1398آذر 16ام, 1398وبلاگ

1_چگونه مدادشمعی را از روی دیوار و چوب پاک کنیم؟

چوب: کمی سس مایونز روی قسمت رنگ شده بریزید و بگذارید برای ۱۰ دقیقه همانطور بماند.( ترکیب روغن و تخم مرغ مداد شمعی را می برد.) سپس با یک دستمال آن را پاک کنید.
دیوار: مقداری خمیردندان روی یک دستمال نرم مالیده و با ملایمت روی دیوار بکشید تا مدادشمعی ها کاملا پاک شوند. همانطور که خمیردندان جرم های دندان را بدون ایجاد کوچک ترین آسیبی به آن می برد، مدادشمعی های روی دیوار را هم بدون اینکه رنگ دیوار خراب شود تمیز می کند.

2_چگونه جرم فنجان های قهوه و چای را تمیز کنیم؟

ابتدا آب نصف لیمو را داخل فنجان ریخته و بگذارید ۵ دقیقه بماند. سپس یک قاشق نمک به آن اضافه کرده و داخل فنجان را با آن خوب تمیز کنید. اسید میوه وقتی با نمک ترکیب شود لکه ها را از بین می برد.

3_چگونه چسب روی ظروف را تمیز کنیم؟

کمی آن قسمت را روغن سبزیجات و یا روغن بچه بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با استفاده از یک کاردک چسب را بتراشید. و در نهایت چربی باقیمانده روی آن را با یک روزنامه آغشته به سرکه تمیز کنید.

نکاتی درباره نظافت منزل

4_چگونه جرم قابلمه های فلزی را تمیز کنیم؟

داخل آن ها را نوشابه بریزید. ترکیبات اسید فسفریک و اسید سولفوریک نوشابه، لکه های قابلمه ها را به سرعت تمیز می کند. اگر خیلی وسواسی هستید و می خواهید که زیاده از حد تمیز شوند می توانید یک سیب زمینی خام را از وسط نصف کنید. ،ته آن را داخل بکینگ پودر کرده و به قابلمه بمالید. اسید اکسالیک موجود در غده های ریشه سیب زمینی پاک کننده های قوی برای جرم ها هستند.

5_چگونه لکه های روی مبل را پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه های رو مبل هایی که جنس پارچه آن پلی استر می باشد، مقداری کف خمیر اصلاح استفاده کنید. خمیر اصلاح در حین تمیز کردن از پخش شدن لکه روی پارچه نیز جلوگیری می کند. و اما نحوه استفاده آن به این صورت است که مقداری از آن را روی لکه ریخته و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی لکه بماند سپس با استفاده از یک پارچه آن را خشک کنید.

6_چگونه لکه های داخل مایکروفر را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن مایکروفر از محلول آمونیاک استفاده کنید. شاید کمی ناخوشایند باشد ولی بهترین روش است. برای اینکه دچار مشکل نشوید پنجره را حتما باز گذاشته، هواکش را روشن کرده و دستکش بپوشید.
نیم فنجان آمونیاک در قفسه بالایی و یک فنجان آب در قفسه پایینی قرار داده و بگذارید تمام شب آن جا بمانند. هنگام صبح آن ها را بردارید. اکنون می توانید به راحتی لکه ها را با استفاده از یک کاردک پلاستیکی بردارید. و در نهایت با یک دستمال پاک کنید.

نکاتی درباره نظافت منزل7_چگونه پرده های کرکره ای را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن پرده های کرکره ای دور کاردک را با دستمال کاملا بپوشانید. و آن را داخل مایع {یک چهارم جرمگیر و باقی آن آب) کرده و پرده را به سمت پایین ببندید. دستمال را از بالا به پایین کشیده و سپس از راست به چپ بکشید.

8_چگونه شمع های ریخته شده روی میز و روی میزی را پاک کنیم

میز: ابتدا تا جایی که می توانید شمع های روی میز را با چاقو بردارید. سپس یک دستمال کاغذی روی آن انداخته و چاقوی داغ را روی آن بکشید. با این روش شمع ها جذب دستمال می شوند.

9_  چگونه لکه های آب میوه را تمیز کنیم

کمی آب گازدار روی آن بریزید. دی اکسید موجود در آن لکه های رنگی را به سرعت می برد. سپس با حوله روی آن بمالید و در نهایت آب را با فشار روی آن بریزید تا وقتیکه اتری از رنگ روی آن نمانده باشد. و سپس آن را خشک کنید.

10_چگونه شوره ها و لکه های داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

ابتدا پودر لیموناد را داخل ماشین ظرفشویی ریخته و آن را بدون ظرف در حالت شستشو قراردهید.اسید سیتریک موجود در آن که باعث ترش شدنش شده است، لکه ها و زنگ زدگی های داخل ماشین ظرفشویی را تمیز می کند.

11_چگونه اثر انگشت از روی وسایل آشپزخانه پاک کنیم

آیا اثر انگشت‌های روی یخچال شما را دیوانه کرده‌ است؟ اصلا نگران نباشید.! از یک قطره روغن زیتون و یا روغن بچه برای تمیز کردن لکه های یخچال کمک بگیرید. یک قطره روغن بچه و یا زیتون را بر روی یک حوله‌ی کاغذی ریخته و یخچال را با آن تمیز کنید. روغن اثر انگشت را به طور کامل پاک کرده، سطح را برای مدتی طولانی تمیز نگه می دارد.”

نکاتی درباره نظافت منزل12_چگونه شیشه ها را تمیز کنیم

برای تمیز کردن شیشه ،یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت را با یک فنجان سرکه سفید و یک فنجان آب مخلوط کرده و به عنوان شیشه پاک‌کن استفاده کنید. “این یک ترکیب جادویی است و نتایج باورنکردنی خواهید گرفت. نشاسته ی ذرت شیشه را روشن و شفاف کرده و باعث می شود که شیشه درخشندگی بی‌نظیری پیدا کند. همچنین نشاسته ذرت برای پاک کردن لکه‌های  چربی نیز کاربرد دارد.”.

پاک کردن لکه های شیر حمام و آشپزخانه_13

احتمالا پاک کردن لکه های آب و رسوبات معدنی که در اطراف شیرهای حمام و آشپزخانه وجود دارد برایتان سخت باشد. شما میتوانید یک دستمال را به کمی سرکه سفید آغشته کرده و برای ۱۵-۵ دقیقه روی محل قرار دهید. سپس محل را با آب بشویید و آن را با دستمال خشک کنید. اسید موجود در سرکه باعث از بین رفتن رسوب، و براق شدن شیرآلات می شود. همچنین شما می توانید از یک ترفند مشابه برای دوش حمام خود استفاده کنید. یک نایلون را از سرکه سفید پر کرده و به سر دوش ببندید و اجازه دهید برای یک شب بماند، سپس روز بعد آن را بشویید.

14تمیز کردن لکه ها با سنگ پا

سنگ پای مرطوب تمامی لکه های مربوط به توالت و سایر نقاط را تمیز می کند. برای این کار ابتدا یک فنجان جوش شیرین را روی سطح توالت بریزید و بگذارید که چند دقیقه بماند، سپس سطح را برس کشیده و به دنبال آن سنگ پای مرطوب را به آرامی روی سطح بکشید. خواهید دید که این روش معجزه می کند.