مهم ترین نکات خانه تکانی که حتما باید بدانید

برای صرفه جویی در زمان و هزینه و اطمینان از کیفیت خدمات می توانید از خدمات نظافت کاراجابز استفاده کنید. شست و شو ی مبل در منزل، تعمیرات مبل در منزل، تعمیر فرش در محل، شست و شوی فرش در منزل، نصب و تعویض پرده در محل، شست و شوی داخلی منزل و نمای خارجی ساختمان از خدمات کاراجابز هستند و برای خانه تکانی راحت تر می توانید از این خدمات استفاده کنید.

مهم ترین نکات خانه تکانی که حتما باید بدانید

هرچه به عيد نوروز نزديك­تر مي­شويم، افراد بيشتري به فكر خانه ­تكاني و نظافت كلي و ساليانه­ ي منزل خود مي­افتند. بي­ نظمي و كثيفي وسايلي كه سالي يك بار تميز مي­شوند، اين روزها در گوشه و كنار خانه ديده مي­شود. اگر بخواهيد تا لحظه ي سال تحويل همه چيز مرتب و تميز باشد بايد كم كم دست به كار شويد و شروع كنيددر این مقاله قصد داریم مهم تریم نکات خانه تکانی را که حتما باید بدانید را برای شما بیان کنیم . .

چگونه خانه­ تكانی راحتي داشته باشيم ؟

براي اينكه چند روز مانده به عيد دغدغه ديگري به جز چيدن سفره­ ی هفت­ سين نداشته باشيد، بايد در همين روزها كارهايي كه براي خانه تكاني قرار است انجام دهيد را ليست كنيد و براي همه­ ي آن­ها برنامه­ ي زماني داشته باشيد. ممكن است انتخاب شما اين باشد كه خانه ­تكانی را از اتاق­ خواب ها شروع كنيد، يا سپردن قالی­ ها به قالي­شويي را به روزهاي آخر اسفند موكول نكنيد. انتخاب شما چه آشپزخانه باشد چه اتاق نشيمن، بهتر است براي شروع يك كاغذ برداريد و ليست كارهايتان را يادداشت كنيد و براي هر كدام يك زمان تقريبي در نظر بگيريد. برنامه ­ريزي براي خانه ­تكاني به شما كمك مي­كند نگراني كمتری داشته باشيد و مطمئن باشيد تمامي كار­ها تا قبل از عيد تمام خواهند شد.

مراحل خانه تكاني

بخش­ هايی از خانه در فواصل زماني كوتاه ­تری به هم­ ريخته و كثيف مي­ شوند يا گرد و غبار روي آن­ها مي­ نشيند. نظافت اين مكان­ها را در آخرين روز­ها انجام دهيد و سراغ بخش­ هايی از خانه برويد كه از سال گذشته تا به حال تقريبا دست­ نخورده باقي مانده است. مي­توانيد از اتاق­ خواب­ها شروع كنيد و بعد اتاق نشيمن و در انتها آشپزخانه و سرويس­ها را نظافت كنيد.

نکات مهم خانه تکانی


وسايل دور­ريختنی و اضافی

در تمام مدت خانه ­تكانی چيزي كه بيشتر از همه با آن رو­به­ رو مي­ شويد، كوهی از وسايل اضافي يا دور­ريختنی است! مي­توانيد آن­ها را به چند دسته تقسيم كنيد تا از شرشان خلاص شويد و يا در جاي ديگری از آن­ها استفاده كنيد. دسته­ ي اول وسايلي هستند كه قابل استفاده­ اند، ولي شما ديگر نيازي به آن­ها نداريد. مثل ظروفي كه گوشه­ ي كمد­ها و كابينت­ها خاک مي­خورند، لباس­هايي كه نو باقي مانده و ديگر با سايز شما هم­خوانی ندارند، وسيله­ اي كه هديه­ ي تولد سال گذشته بوده ولي آن را دوست نداريد.
شما مي­توانيد سايت­ها و اپليكشين­ های زيادي را پيدا كنيد كه مي­توانيد اين وسايل را در آن­جا به فروش برسانيد و حتي آن­ها را به دوستان و آشنايان خود كه به آن نياز دارند بسپاريد. دسته­ ي دوم وسايلی هستند كه با يك تعمير كوچک دوباره قابل­ استفاده خواهند بود. مي­توانيد دگمه­ ي لباسي را بدوزيد و دوباره آن را بپوشيد، يا يك تعمير­كار به خانه بياوريد تا وسايل برقی خراب خانه را تعمير كند. گاهي تعميرات و استفاده­ي دوباره از وسايل منزل هم به نفع جيب خودتان و هم به نفع محيط زيست تمام خواهد شد.
دسته­ ي سوم وسايلي هستند كه نه به درد شما مي­خورند و نه به درد ديگران. يك كيسه ي زباله دم دستتان بگذاريد و سريع اين وسايل را از جلوي چشمتان دور كنيد. با همين يك كار كوچك بخش بزرگي از خانه­ تكاني شما تمام شده و مي­توانيد يك نفس راحت بكشيد.

نکات مهم خانه تکانی

مرتب كردن كمد­هاي ديواری

سعي كنيد موقع مرتب كردن كمد­های ديواری تمام محتويات كمد­ها را وسط خانه نريزيد. چون ممكن است خودتان و يك شتر با بارش بين اين وسايل گم شود. يك كمد ديواری را خالي كنيد، براي وسايل اضافی و دور­ريختنی مطابق دستور المعلي كه گفته شد عمل كنيد. لباس­ها و وسايلی كه نياز به شست­ و­شو و نظافت دارند را تميز كنيد. در و ديوار خود كمدها هم شامل اين نظافت كلي مي­شوند.
بعد تمام وسايل را دوباره داخل كمد قرار دهيد. احتمالا بعد از خانه ­تكاني كمد با همان وسايل قبلي فكر مي­كنيد كمدتان بزرگ­تر از سابق شده، نظم بخشيدن به وسايل هميشه فضاهايي را آزاد
مي­كند كه مي­توانيد براي وسايل ديگر از آن­ها استفاده كنيد. حالا با خيال راحت در اين كمد را ببنديد و سراغ بعدي برويد.

مطالعه بیشتر درباره خانه تکانی :خانه تکانی آشپزخانه

نکات مهم خانه تکانی


تميز كردن پنجره­ ها و آينه­ ها

شايد ترجيح بدهيد تميز كردن پنجره­ ها و آينه­ ها را به روزهاي آخر خانه ­تكاني موكول كنيد. چون امكان دارد درست روز بعد از اينكه شما پنجره­هاي خانه را برق انداخته­ ايد، باران و برف تمام زحمات شما را هدر دهد. شما كه نمی­ خواهيد دو يا چند بار كار­هاي دشوار خانه­ تكاني را انجام دهيد؟! تميز كردن آينه­ هاي خانه را هم براي روزهاي آخر بگذاريد، تا خيالتان كاملا راحت باشد كه هيچ گرد و غباري روي آن­ها باقي نمي­ماند.
براي تميز كردن آينه و شيشه­ ها مي­تواند از شيشه­ شوي­ هايی كه خريداری كرده­ ايد استفاده كنيد. مي­توانيد هم يك شيشه شوي خانگي درست كنيد و از آن استفاده كنيد. سركه و آب را به نسبت يك چهارم با هم مخلوط كنيد و روي آينه اسپری كنيد. براي تميز كردن هم حتما از روزنامه يا پارچه نخی استفاده كنيد تا پرز­هاي آن روي شيشه و آينه باقي نماند. مي­توانيد كمی جوش شيرين را روي يك دستمال مرطوب بريزيد و با آن آينه را تميز كنيد. لكه­ های باقي مانده با اندكی استون از بين خواهند رفت.

نکات مهم خانه تکانی


شستن فرش­ها و مبل­ها

اگر فرش­های خود را براي شستن به قالي­شويی مي­ سپاريد حواستان را جمع كنيد. در روز­هاي نزديک به عيد ممكن است قالي­شويي­ ها شستن فرش­های شما را قبول نكنند. هر چه زودتر با يك شماره تماس بگيريد و زمانی را براي تحويل فرش­هاي خود معين كنيد. دقت كنيد اكثر قالي­شويي­ها قاليچه­ های كوچك، موكت­ها و كناره­ های فرش را براي شستن قبول نمي­ كنند و زحمت اين بخش­ها روي دوش خودتان خواهد افتاد.
اگر قصد سپردن فرش ها به قالي­شويی را نداريد، يک شامپو فرش به شما كمك مي­كند تا فرش­های خود را برق بيندازيد. تميز كردن مبل­ها مي­تواند يكي از دشوار­ترين بخش­هاي خانه­ تكانی باشد. قبل از تميز كردن مبل­ها حتما روي آن­ها را جارو­برقي بكشيد تا ذرات باقي­مانده روي سطح و شيار­های آن تميز شود. مبل­هاي پارچه­ای را مي­توانيد با شوينده ­ها و بخار­شوی تميز كنيد. براي مبل­هاي چرمي از چند قطره تميز­كننده­ي چرم يا محلول آب و مايع ­ظرفشويي استفاده كنيد. به خاطر داشته باشيد حتما مبل­هاي چرم را خشک كنيد.

در نهايت بعد از تمام شدن بخش­هاي عمده­ي خانه ­تكاني روز­هاي آخر را صرف كار­هاي جزئي باقي مانده، خريدن سين­ هاي هفت­ سين  و گذراندن وقت با خانواده خود كنيد. از ياد نبريد كه تمام اين تلاش­ها در نهايت براي اين است كه با حال و هواي بهتري به استقبال سال نو برويد. پس سعي كنيد در تمام مراحل خانه­ تكاني هم خوش بگذرانيد و همه­ي  اعضاي خانواده را در اين كار دخيل كنيد و به هر كس مناسب توانايي و سن خودش مسئوليت­هايي را بدهيد. با اين روش هم خودتان كمتر خسته خواهيد شد و هم خانه ­تكاني لذت­ بخش­تر خواهد بود.

برای صرفه جویی در زمان و هزینه و اطمینان از کیفیت خدمات می توانید از خدمات نظافت کاراجابز استفاده کنید. شست و شو ی مبل در منزل، تعمیرات مبل در منزل، تعمیر فرش در محل، شست و شوی فرش در منزل، نصب و تعویض پرده در محل، شست و شوی داخلی منزل و نمای خارجی ساختمان از خدمات کاراجابز هستند و برای خانه تکانی راحت تر می توانید از این خدمات استفاده کنید..

 

دانلود اپلیکیشن کارا همین الان تماس بگیرید

مقاله های پربازدید سایت کارا :

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 36 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

روش تمیز کردن رینگ ماشین

| وبلاگ | 18 Comments
به دلیل انباشته شدن گرد و غبار، جربی‌ و آلودگی‌ها تمیز کردن تک تک اجزاء خودرو از جمله تمیز کردن رینگ ماشین ضروری است. این کار علاوه بر حفظ بهداشت محیط،…

5 گیاه آپارتمانی مقاوم

| وبلاگ | 2 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

متداول ترین روش‌های تکثیر سانسوریا

| وبلاگ | 8 Comments
فواید سانسوریا گیاه سانسوریا یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود که به مراقبت زیادی نیاز ندارد. به همین دلیل  یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای دکوراسیون داخلی منزل و یا…