تزیین کیک بدون نیاز به خامه

By خرداد 10, 1399اسفند 1ام, 1399وبلاگ

استفاده از سس شیری برای تزیین کیک

سس های روان و آبکی با انواع رنگ ها و طعم ها یک گزینه ی عالی برای تزیین سریع کیک محسوب میشن. این روش برای کیک هایی مناسبه که خودشون شیرینی کمی دارند و یک لایه سس نازک و شیرین، می تونه گزینه ی خوبی برای تزیین این کیک ها باشه. یکی از آسون ترین این سسها اینه که یک و نیم پیمانه پودر شکر رو با دو قاشق سوپ خوری شیر و مقدار کمی اسانس وانیل مخلوط کنید، و بعد با همزن دستی به خوبی مواد رو بزنید تا با هم ترکیب بشن. سس های مختلفی در بازار وجود داره که از اونها هم می تونید استفاده کنید. مقدار کمی سس روی کیک بریزید. همین که سس روی کیک به صورت روان پخش شده و پایین میاد، خودش باعث زیبایی کیک میشه. شیر عسلی هم یک گزینه ی خوب و خوشمزه برای تزیین کیک هاست

تزیین کیک با پودر قند

بعضی وقتا یک تزیین ساده می تونه جذاب ترین تزیین هم باشه. پودر قند یا همچنین پودر کاکائو می تونه یک گزینه ی سریع و ساده برای تزیین کیک باشه. توی این روش برای تزیین کیکتون می تونید از انواع شابلون ها استفاده کنید. حتی یک راه آسون تر و به صرفه تر اینه که خودتون شابلون های ساده با کاغذ یا تلق درست کنید. مثلا کافیه یک قلب روی کاغذ بکشید، با قیچی قلب رو خالی کنید، کاغذ رو روی کیک بذارید و با الک روی کیک پودر قند بپاشید، حالا کاغذ رو بردارید. میتونید هر طرح و اسمی که دوست داشته باشید با این این روش روی کیک پیاده کنید.

تزیین کیک با سس کارامل

اگه مثل من عاشق طعم کارامل هستید، این روش تزیین کیک بهترین گزینه برای یک کیک عصرونه ساده و خوش طعم هست که دورهمی توی این روزهای طولانی سال نوش جان کنید. کافیه که برای این مدل تزیین یک کیک ساده با شیرینی کم رو انتخاب کنید بعد اگه دوست داشتید یک لایه نازک خامه روی اون بزنید و بعد هم سس کارامل یا سس شکلات رو روی کیک بریزید تا جاری بشه و از اطراف کیک پایین بیاد.

تزیین کیک با میوه های فصل

میوه های فصل هم یک گزینه ی خوب برای تزیین هستن. خوبی این روش اینه که برای هر مدل کیکی خوب هست. هم خوش طعمه و هم در نهایت کیک ظاهر خوبی خواهد داشت. کافیه که قسمت های میانی کیک رو با خامه و میوه بپوشونید و روی کیک هم کمی خامه فرم گرفته بریزید. هیچ نیاز نیست این کار رو با دقت و ظرافت انجام بدید، همین که روی کیک رو خامه بمالید کافیه. بعد میوه های مختلف رو با ترکیب رنگ های متفاوت روی کیک بچینید اون رو پر از میوه کنید. اگه نخواید از خامه استفاده کنید، می تونید روی میوه ها رو سس شکلات یا سیروپ بریزید.

تزیین کیک با گلهای خوراکی

حتی بدون نیاز به یک قاشق خامه فرم گرفته یا هر کرم دیگه ای می تونید یک کیک زیبا و بی نظر داشته باشید. گلهای طبیعی همیشه زیبایی خاص خودشون رو دارن و حس خوبی رو به آدم منتقل می کنند. حالا فکر کنید که یک کیک ساده رو با گلهای طبیعی و خوراکی تزیین کنید، مطمئنن بدون اینکه کلی زمان صرف کنید، به راحتی می تونید توجه مهمونا رو جلب کنید. برای اینکه گلها تازه تر بمونن می تونید روی اونها کمی سیروپ یا عسل رقیق شده بریزید. حتی اگه دوست داشته باشید می تونید اول روی کیک سس کاراملی یا شکلاتی ریخته و بعد روی اون رو گل بچینید.

تزیین کیک با خامه فرم گرفته و انواع مغزها

در این روش از تزیین شما میتونید با خامه فرم گرفته کیک رو تزیین کنید با این تفاوت که نیاز نیست به دقت و حوصله و صرف کلی زمان همه ی کیک رو با خامه یا هر کرم دیگه ای بپوشونید. فقط کافیه که مقداری خامه فرم گرفته بین دو لایه کیک بمالید، می تونید از میوه های مختلف برای داشتن طعمی بهتر، در لایه های میانی استفاده کنید. بعد هم روی کیک رو با خامه بپوشونید، نیاز نیست که حتما صاف و صوف و مرتب این کار رو انجام بدید. برای جلوه و زیبایی بیشتر کیک می تونید برای روی کیک، از انواع مغزهای خرد شده، میوه و یا پوست مرکبات استفاده کنید.