روش هایی برای باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب

By تیر 7, 1399وبلاگ

روش های خانگی برای باز کردن لوله

  • شوینده و آب گرم

شوینده را درون آب بریزید و هم بزنید تا کف کند سپس مواد را درون لوله بریزید.این محلول مانند یک روان کننده عمل می کندتا اگر گرفتگی بر اثر چربی و روغن باشد چند بار که این روش را امتحان کنید گرفتگی لوله برطرف خواهد شد.بعد از ریختن این محلول آب گرم درون لوله بریزید.

  • سرکه و جوش شیرین

در مرحله اول نصف بسته جوش شیرین را در سینک خالی کنید. آن را مستقیم بدون مخلوط کردن با چیزی و به صورت خشک در سینک خالی کنید. بعد از ریختن جوش شیرین، نصف فنجان سرکه را داخل راه فاضلاب خالی کنید. حالا وقت آن رسیده که سریع با دستمال راه فاضلاب را ببندید، سعی کنید خیلی دقیق راه خروجی را ببندید تا هیچ چیز نتواند خارج شود، چرا که در اثر واکنش بین این دو ماده یک فوران کوچک را خواهید دید که به سمت بالا است و شما باید مانع خروج مواد شوید. به مدت ۳۰ دقیقه باید این ترکیب در لوله بماند. کتری آب جوش را آماده کرده و بعد از ۳۰ دقیقه، آب جوش را به آرامی در لوله‌ خالی کنید. کار شما تمام شد. گاهی اوقات شاید لازم باشد این کار بیش از یک‌بار انجام داد، اما معمولاً همان یک‌دفعه کافی است.

 

loole-bazkoni

  • آب گرم

  • جاروبرقی تر و خشک

با کمک جاروبرقی تر و خشک به راحتی می توانید هر چیزی که درون لوله باعث گرفتگی شده است را بکشید تا باز شود .به یاد داشته باشید که وقتی جاروبرقی را جلوی لوله میگیرید اطراف لوله را بپوشانید تا محتویات درون لوله به بیرون کشیده نشود.

  • سودسوزآور

که به رنگ سفید می باشد.برای تهیه این این ماده میتوانید به ابزار فروشی محله خود مراجعه کنید( NaOH)سود سوزآور یا سدیم هیدروکسید با فرمول شیمیایی چند فنجان از سودسوزآور را درون آب بریزید و سپس به آرامی هم بزنید و تا در آب حل شود، سپس درون لوله ریخته و بعد از 30 دقیقه آب داغ را باز کنید تاشسته شود .

  • نمک و جوش شیرین

نصف فنجان نمک و نصف فنجان جوش شیرین را درون لوله بریزید و سپس به مدت 10 الی 20 دقیقه صبر کنید .بعد از این مدت آب گرم درون لوله بریزید.این روش سبب میشود گرفتگی های لوله به سرعت باز شود این روش را میتوانید هر هفته امتحان کنید.

گرفتگی لوله

باز کردن لوله توسط متخصصان این کار

 

  • باز کردن لوله های فاضلاب با استفاده از پمپ

در این روش پمپ با فشار آب، مواد را به جلو حرکت داده و باعث باز شدن مسیر گرفتگی می‌شود. این شیوه بدون کنده کاری و تخریب است. البته استفاده از پمپ به تشخیص لوله بازکن ارتباط دارد.لوله بازکن حرفه ای با دیدن وضعیت و میزان گرفتگی لوله ها بهترین راهکار برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب را پیشنهاد می دهد. این شیوه برای گرفتگی های شدید اصلا کاربردی ندارد.

  •  رفع گرفتگی چاه و فاضلاب با تراکم هوا

گرفتگی های شدید با پمپ‌زنی باز نمی‌شوند. در این موارد از دستگاهی با عنوان دستگاه تراکم هوا استفاده می‌شود که با جمع کردن هوا در مخزن و فشار ناگهانی هوا به لوله فاضلاب، آن را باز می‌کند. دستگاه تراکم هوا و شیوه استفاده از آن طوری است که به لوله ها آسیبی وارد نمی شود. اگر لوله ها نشتی دارند یا دچار پوسیدگی شده اند نمی توانید از این شیوه نیز استفاده کنید. در این مورد نظر لوله بازکن همیشه بهترین پیشنهاد است.

  • باز کردن لوله های فاضلاب با فنر

لوله بازکنی با فنر به عنوان رایج‌ترین روش به کار می‌رود. در مواردی که جسم بزرگ‌تری مسیر لوله‌های فاضلاب را مسدود کرده باشد، فنر لوله بازکنی موثرتر از موارد دیگر است.فنر مخصوص باز کردن لوله های فاضلاب یک وسیله ساده است که به تنهایی و یا به کمک یک موتور دیگر کار می کند. این فنر از جنس فولاد بوده و توان باز کردن لوله های فاضلاب را دارد. حتی در صورت گیر کردن جسم خارجی در لوله های فاضلاب نیز امکان استفاده از فنر لوله بازکنی برای بیرون آوردن جسم خارجی وجود دارد.