ده سبک جذاب نقاشی منزل در سال 2020

By شهریور 29, 1399آبان 5ام, 1399وبلاگ

ده سبک‌ جذاب نقاشی منزل در سال 2020

وقت اون رسیده که رنگ خونه رو تغییر بدید؟؟ توی این مقاله براتون لیستی از 10 سبک جذاب نقاشی منزل که توسط حرفه‌ای‌های این صنعت توصیه شده آماده کردیم.

یک رنگ جدید بهترین راه ترمیم و نوسازی خانه شماست

یک پوشش رنگی جدید سریع‌ترین و نسبتاً راحت‌ترین راه برای بازسازی منزل شما به حساب می‌آید.
استفاده از رنگ‌های تند، رنگ‌مایه های جدید و یا خطوط و الگوهای مد روز باعث می‌شود منزل شما کاملا جدید به نظر برسد. در این مقاله چند سبک‌ پرطرفدار و مد روز رنگ آمیزی منزل رو باهم می‌بینیم.

1.دیوار های تیره

سو وادن، مدیر بازاریابی رنگ در شرکت sherwin-williams معتقد است که به طور کلی رنگ‌های تندتر و تیره‌تر هم برای استفاده در فضای داخلی و هم فضای خارجی محبوب‌تر هستند، مخصوصا رنگ‌های سبز تیره و رنگ‌هایی از آبی تیره یا آبی اقیانوسی دارای محبوبیت بیشتری از سایر رنگ های تیره هستند.
یکی از رنگ‌های بی‌نظیر خانواده آبی رنگی به اسم (naval sw 6244) است، بدون شک با جستجوی اسم این رنگ و مشاهده آن در گوگل شگفت‌زده خواهید شد، به این رنگ لقب‌هایی مانند: دوست داشتنی، بدون تاریخ انقضا و همه‌کاره داده شده است. همچنین شرکت شروین-ویلیامز این رنگ را به عنوان رنگ سال 2020 معرفی کرده است.
از این رنگ می‌توان در اتاق و فضای خوابیدن و همچنین در آشپزخانه برای ایجاد یک فضای آشپزی مجلل و شیک استفاده کرد.

اما آیا استفاده از رنگ‌های تیره باعث نمی‌شود که فضای اتاق کوچک‌تر به نظر برسد؟ برای جلوگیری از دلگیر شدن فضای خانه تِریس پانتازِس، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Settle Rite Home Repair توصیه می‌کند: از رنگ های تیره فقط برای اتاق‌هایی که سقف بلندتر و نور طبیعی دارند استفاده کنید و برای سقف اتاق از رنگ سفید استفاده کنید.

نقاشی منزل

2- ایجاد تضاد

یک رنگ بودن همه‌چیز درخانه می‌تواند موجب شود تا اتاق سنگین و نامتناسب به نظر بیاید،بازی با تضاد رنگی ساده‌ترین راه برای ایجاد تعادل و توجه در فضاست. اگر شما دیوارهای داخلی و خارجی با رنگ روشن دارید، سعی کنید با تیره کردن بخش‌هایی تضاد ایجاد کنید. و یا اگر دیوارهای منزل شما تیره هستند، برای ایجاد تضاد بخش‌هایی را روشن کنید.

نقاشی منزل

3- کاغذ دیواری‌های برجسته‌ با بافت قابل لمس

استفاده از کاغذ دیواری در سالیان مختلف رایج بوده است اما استفاده از کاغذ دیواری‌های بافت دار در سال ۲۰۲۰ رواج پیدا کرده است. استفاده از کاغذ دیواری بافت دار در قسمتی از خانه یا فقط بخشی از دیوار، به دیوار‌های خانه شخصیت می‌بخشد همچنین نیاز به استفاده از اثار هنری سنتی را کاهش می‌دهد.

نقاشی منزل

بیشتر بخوانید :ترفندهایی برای رنگ آمیزی منزل


4- درب‌های ورودی خوش رنگ

اگر عاشق فضاهای رنگی هستید، شانس با شماست. زیرا در حال حاضر درب‌های ورودی رنگی بسیار داغ و پرطرفدار هستند. استفاده از رنگ‌هایی مثل زرد پر رنگ، خانواده‌ای از رنگ های صورتی که به رنگ‌های ماهی سالمون معروف هستند و یا رنگ‌های کلاسیک‌تر مثل رنگ شرابی و آبی تیره پیشنهادهای مناسبی برای رنگ آمیزی درب های ورودی هستند. توجه به رنگ فضای خارجی منزل یا رنگ پنجره ها در انتخاب بهترین رنگ برای درب ورودی به شما کمک خواهد کرد. کلید کار ایجاد تضاد است.
استفاده از یک پوشش رنگی تازه سریعا می‌تواند ظاهر منزل را نو کند.

نقاشی منزل

نقاشی منزل

5- سفید روی سفید

روشن، مطبوع و تمیز بزرگ‌ترین تِرِند های امسال هستند. رنگ سفید به صورت تک رنگ باعث می‌شود منزل شما تمیز آرام و روشن به نظر بیآید. علاوه بر این، رنگ سفید باعث می‌شود فضاهای کم نور بزرگ‌تر و صمیمی‌تر دیده شوند. خانواده های مختلفی از رنگ سفید وجود دارد از سفید یخچالی تا سفید شیری سفید با ته‌رنگ گرم و یا سفید با ته‌رنگ سرد، مطعن باشید که می‌توانید سفید مناسب را انتخاب کنید. اما مراقب باشید تا سفیدی که ظاهر چرک دارد انتخاب نکنید.

نقاشی منزلنقاشی منزل

 

بیشتر بخوانید :نکاتی که در هنگان خرید پارکت باید بدان توجه کنید

 

6- رنگ‌های ضد میکروبی

شِری مونت. یکی از مالکان شرکتElegant Simplicityیک شرکت طراحی داخلی و سازماندهی حرفه‌ای منزل در سیاتل. توضیح می‌دهد که رنگ های ضد میکروبی دارای یک ماده افزودنی هستند که باعث می‌شود هر سطحی که رنگ می‌کنید در برابر میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس ها مقاوم شود. احتمالا مشخص است که دفاع در برابر میکروب‌ها و ویروس‌ها مهمترین نکته در سال ۲۰۲۰ به شمار می‌آید‌.
همچنین این رنگ‌ها دارای مقاومت بسیار زیاد در برابر کپک زدن و سفیدک زدن هستند. این رنگ بهترین پیشنهاد و راه‌کار برای استفاده در اتاق‌هایی ست که هوای آن‌ها دارای رطوبت زیاد است. مثل حمام، دستشویی و یا آشپزخانه.

نقاشی منزل

7- کابینت‌های آشپزخانه رنگی

کابینت‌هایی با رنگ سفید، نقره‌ای، یا خاکستری در زمان های دارای محبوبیت زیادی بودند. امروزه صاحبان خانه از رنگ های جسورانه‌تری برای دکوراسیون داخلی و کابینت‌ها استفاده می‌کنند. رنگ‌هایی مانند: طلایی، سبزجنگلی، قرمز شرابی، بنفش تیره و سبز فیروزه‌ای رنگ‌هایی هستند که این روز ها برای کابینت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. درواقع این رنگ‌ها به رنگ‌های آشپزخانه در سال های 1950 و لوازم خانگی آن‌دوران اشاره دارند‌.

نقاشی منزل

8-  سقف ارزشمند

نقاشی سقف ممکن است کمی بیشتر از دیوارها کار ببرد. اما نتیجه نهایی ارزش کمی کار بیشتر را دارد. رنگ سقف بسیار مرتبط با رنگ دیوارها خواهد بود، رنگ سقف روشن می‌تواند اتاق را بزرگتر و پرنورتر و رنگ سقف تیره‌تر می‌تواند اتاق‌را کوچک‌تر و کم‌نورتر به‌نظر بیاورد‌. اگر قرار است در دیوارها از رنگ تیره استفاده کنید، حتما برای سقف یک رنگ روشن انتخاب کنید. همچنین متناسب با فضای برای سقف می‌توانید از نقش و یا بافت نیز استفاده کنید تا جلوه‌ای منحصر به فرد به فضای شما ببخشد.

نقاشی منزل

بیشتر بخوانید : انواع در و پنجره دو جداره


9- رنگ‌های سفارشی

یکی از مشکلات همگام بودن با مد روز یافتن راهی برای اورجینال بودن است. به جای استفاده از همان رنگ صورتی قدیمی که اینفلوئنسر مورد علاقه شما معرفی کرده. سعی کنید از رنگ‌های سفارشی استفاده کنید. رنگ‌های سفارشی به شما این امکان‌ را می‌دهند که برای مثال رنگ غروب آفتاب زیبای تعطیلاتی که رفته‌اید را ثبت و با آن زندگی کنید. رنگ‌های سفارشی انتخاب ایده‌آل برای استفاده در اتاق‌های رنگی هستند، می‌توانید از رنگ یا کاغذدیواری سفارشی که با پرده و دیوارهایتان مطابقت دارد استفاده کنید‌.

10- در پایان مقاله به چند نکته بسیار مهم در هنگام نقاشی منزل میپردازیم :

A- اگر دیوارهای شما درحال حاضر رنگ دارد اما شما اطلاع ندارید که جنس آن از چه نوع رنگی است. با استفاده از یک پنبه را با الکل خیس کنید و به قسمت کوچکی از دیوار بمالید. اگر پنبه رنگی شد پس جنس رنگ دیوار لاتکس است اما اگر رنگی نشد جنس آن روغنی است.

B- اگر از رنگ لاتکس برای رنگ آمیزی منزل استفاده می‌کنید. مجبور نیستید قلمو یا غلتک‌ها را برای یک استراحت کوتاه بشویید. میتوانید آن‌ها را در پلاستیک پیچیده و در پخچال بگذارید. سرما مانع از خشک شدن رنگ لاتکس می‌شود

C- برای این که فرچه یا قلمو نقاشی موقع کار از خودش ردی به جا نگذارد سعی کنید عمل نقاشی را در جهت‌های مختلف به صورت عمودی و افقی انجام دهید.

D- هنگام بستن درب قوطی رنگ میتوانید درون قوطی توپ‌های گلف یا موارد مشابه بیندازید تا سطح رنگ بالا بیاید و هوای باقیمانده در قوطی کمتر شود. این کار از خشک شدن رنگ شما جلوگیری می‌کند و می‌توانید رنگ هایتان را تا یک سال سالم نگهدارید.

E- می توانید از نوارچسب های کاغذی برای پوشاندن لبه ها یا کلید و پریز برق که نمیخواهید رنگ به ان‌ها بخورد استفاده کنید. از کیفیت و سلامت چسب مطمعن شوید تا رنگ به زیر آن نفوذ نکند.

با نصب و عضویت در اپلیکیشن کاراجابز می‌توانید نسبت به ثبت سفارش رنگ آمیزی منزل و یا خدمات نصب کاغذ دیواری با کمترین قیمت و بهترین کیفیت اقدام کنید

همین الان نصب کنید.