موثرترین آفت‌ کش های خانگی برای گیاهان

By مهر 18, 1402مهر 19ام, 1402وبلاگ

بیشتر ما احتمال حملات آفات را مخصوص گل و گیاهانی که در فضای باز هستند می‌دانیم. اما متأسفانه گیاهان آپارتمانی از وجود آفات حتی در محیط امن خانه نیز ایمن نیستند و  هر از گاهی علیرغم رسیدگی یک باغبان ماهر، باز هم آفات به گل و گلدان‌های تزئینی داخل منزل پاتک می‌زنند. اما جای نگرانی نیست، چون با انجام راه‌کارهایی ساده میتوان در کمال آرامش از شر آفات گیاهان راحت شد. در این متن سعی داریم که برای ریشه کن کردن آفات، پیش از آنکه یک‌راست به فکر پاشیدن سم و آفت کش های شیمیایی باشید، اول آفت‌ کش های خانگی یا به قولی ارگانیک را امتحان کنید.

پوست تخم‌ مرغ

برای دفع و کنترل حلزون‌ها و سوسک‌ ها، از پوست تخم مرغ استفاده می‌شود. برای این کار ابتدا پوست تخم مرغ‌ها را خشک کنید. سپس آنها را خرد کنید تا به صورت پودر در بیایند. و در نهایت پودر پوسته تخم مرغ را روی پایه گیاه بپاشید.

 

دارچین

اگه گیاه شما دچار بیماری های قارچی و یا باکتری شده، باید سریعا به دنبال یک راه حل باشید. پودر دارچین به عنوان یک آفت‌ کش خانگی جایگزین مناسبی برای قارچ کش های شیمیایی است. برای استفاده از این قارچ کش طبیعی، 3 قاشق غذاخوری پودر دارچین را داخل نیم لیتر آب گرم حل کنید و اجازه دهید این مخلوط به مدت 8 ساعت باقی بماند. حالا مخلوط را از داخل صافی رد کنید. تا تکه های درشت دارچین جدا شود و محلول به دست آمده را روی قسمت هایی از گیاه که درگیر قارچ شده، اسپری کنید.

 

فلفل

فلفل به دلیل بوی تند با ترکیب آب در دفع آفات بسیار تاثیر گذار است. ترکیب نام برده را بعد از یک روز در یک پارچه نخی صاف و سپس به تمامی قسمت‌های گیاه اسپری کنید. از پودر صابون نیز می‌توانید در این ترکیب بهره برید.

 

روغن مایع

ترکیبات روغنی برای از بین بردن آفات گیاهی مثل شپشک و شته‌ها بسیار کاربرد دارد. برای تهیه آفت‌ کش خانگی روغنی، یک قاشق غذاخوری از مایع ظرفشویی را با روغن پخت و پز مخلوط و ترکیب آن با یک فنجان آب را روی گیاه اسپری می‌کنند.

 

آب و شوینده

با استفاده از یک ماده شوینده یک آفت‌ کش خانگی مناسب تهیه کنید. ۵ قاشق سوپ‌خوری ماده شوینده، به همراه ۴ فنجان آب را با هم مخلوط کنید. سپس آن را با یک ظرف مناسب روی گیاهان اسپری کنید. این سم، برای از بین بردن شپش و کنه عنکبوتی کارآمد خواهد بود.

 

روغن چریش

این نوع روغن یکی از آفت‌ کش های خانگی بوده که حشره کش طبیعی نامیده می‌شود. برای استفاده از این روغن ترکیب دو قاشق چایخوری روغن چریش را با یک قاشق چایی خوری مایع ظرفشویی مایع و یک پیمانه آب مخلوط کنید. سپس آن را روی تمام قسمت‌های گیاه اسپری کنید.

 

نیکوتین

سولفات نیکوتین یکی دیگر از آفت‌ کش های خانگی به شمار می رود. سولفات نیکوتین این قابلیت را دارد که انتقال دهنده های عصبی حشرات را از بین برده و برای مبارزه با آفات گیاهان آپارتمانی بسیار موثر باشد. نیکوتین برای حیوانات خون گرم کاملا بی خطر می باشد. سولفات نیکوتین به سرعت تجزیه شده و استفاده آن برای گیاه آپارتمانی شما خطری ندارد.

 

خدمات باغبانی و نگهداری گلدان ها در کاراجابز شامل چه مواردی است؟

مجموعه بزرگ کاراجابز با ارائه خدمات باغبانی و نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی، درختچه‌های زینتی و امور باغداری، آماده خدمت‌رسانی به پرورش‌دهندگان گل و گیاه است. این سرویس شامل خدمات نگهداری گیاهان و درختان، آبیاری اصولی و سمپاشی، دفع آفات و … است. در این سرویس متخصصان پرورش گل و گیاه کاراجابز ضمن تقویت ریشه گیاهان و درختان با استفاده از روش‌های درمانی موثر تمامی آفات و بیماری‌های گیاهان و درختان شما را درمان می‌کنند و با توجه به نیاز گیاه اقدامات لازم را برای احیاء دوباره گیاهان پژمرده و نیمه‌جان انجام می‌دهند.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…