مهم ترین علت آویزان شدن برگ گیاه شفلرا

By مهر 13, 1402وبلاگ

پژمرده شدن گیاه شفلرا دلایل متفاوتی دارد اما شایع ترین آن، آبیاری بیش از حد گیاه می باشد. با آبیاری زیاد در درجه اول برگ های پایینی گیاه زرد می شود. در صورت تداوم اشتباه در آبیاری گیاه، ریشه های شفلرا پوسیده شده و از بین می روند. از دیگر دلایل پژمرده شدن برگ شفلرا می توان به نوسانات دمایی، استرس گیاه پس از تعویض گلدان، آبیاری بسیار کم و همچنین کوددهی زیاد و غیر اصولی اشاره داشت. ما در این مقاله، تمامی علت های پژمرده شدن برگ های شفلرا یا آویزان شدن برگ شفلرا را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل پیش آمده را برای گیاه خود تشخیص داده. و با راه حل درمانی مناسب در راستای احیای آن گام بردارید.

آبیاری زیاد

اگرچه شفلرا گیاهی است که در خاک نسبتاً مرطوب بهترین رشد را دارد اما خاک خیس اصلاً محیط مناسبی برای رشد آن نیست. بهترین راه برای آب‌دهی به شلفرا وقتی است که یا روی خاک ظرف کاملا خشک شده است. خاک را به طور کامل خیس کنید. اجازه دهید آب اضافی تخلیه شود و آب اضافی که زیر ظرف جمع می‌شود را به‌طور کامل تخیله کنید. علاوه بر زرد شدن برگ ها، آبیاری بیش از حد می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه شود.

 

 کوددهی نامناسب

یکی از اصلی‌ترین علت قهوه ای شدن و ریزش برگ شفلرا، کوددهی بیش از اندازه است. کوددهی بیش از اندازه و کمبود مواد مغذی در خاک هر دو باعث ریزش و پژمردگی برگ های شفلرا می‌شوند. در زمان کوددهی شفلرا بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که با شروع فصل بهار تا زمستان کوددهی نباید به صورت دائم اتفاق بیوفتد و تنها یک الی دو بار کافی است.

مشکلات مربوط به زهکشی

گاهی اوقات ممکن است مشکل از آبیاری شما نباشد و علت آویزان شدن برگ های شفلرا به زهکشی گلدان مربوط باشد. در چنین شرایطی مقدار کمی پرلیت را با خاک گلدان مخلوط کنید تا زهکشی گلدان افزایش یابد. این کار به خروج راحت‌تر آب از سوراخ‌های گلدان شما کمک خواهد کرد (همچنین باید چک کنید که گلدان شما دارای سوراخ زهکشی باشد).

 

استرس دمایی

شفلرا در زیستگاه بومی خود در محدوده دمایی 90-65 درجه فارنهایت (30-18 درجه سانتیگراد) رشد می کنند. تنش سرما یا گرما باعث می شود که ریشه ها نتوانند فرآیندهای فیزیولوژیکی خود را انجام دهند. زمانی که گیاه در محدوده دمایی مورد نیاز خود قرار گیرد دوباره  به رشد خود ادامه می دهد.

 

شوک تعویض خاک و گلدان

تعویض گلدان استرس بسیار زیادی را به گیاه منتقل می‌کند. به همین دلیل، اصولا پس از تعویض گلدان گیاه شروع به ریزش برگ می‌کند. اما اگر بتوانید به درستی این مسیر را طی کنید خطری جدی گیاه شما را تهدید نمی‌کند.

 

دریافت نور ناکافی

عدم دریافت نور کافی، مهم‌ترین علت آویزان شدن برگ های شفلرا است. گیاه شفلرا نور غیرمستقیم را دوست دارد. اگر مدت زیادی در سایه سپری کند، این امر ممکن است موجب ریزش برگ های پایینی یا باعث چروک شدن ساقه گیاه شود. بنابراین باید مطمئن شوید که آن‌ها را در مکانی قرار داده‌اید که هر روز چندین ساعت نور روشن دریافت کنند. گیاه شفلرا را نباید نزدیک پنجره و در معرض نور مستقیم قرار دهید. زیرا نور مستقیم نیز مشکلات دیگری برای گیاه ایجاد می‌کند.

 

مجموعه بزرگ کاراجابز با ارائه خدمات باغبانی و نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی، درختچه‌های زینتی و امور باغداری، آماده خدمت‌رسانی به پرورش‌دهندگان گل و گیاه است. این سرویس شامل خدمات نگهداری گیاهان و درختان، آبیاری اصولی و سمپاشی، دفع آفات و … است. در این سرویس متخصصان پرورش گل و گیاه کاراجابز ضمن تقویت ریشه گیاهان و درختان با استفاده از روش‌های درمانی موثر تمامی آفات و بیماری‌های گیاهان و درختان شما را درمان می‌کنند و با توجه به نیاز گیاه اقدامات لازم را برای احیاء دوباره گیاهان پژمرده و نیمه‌جان انجام می‌دهند.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 11 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…