بازکردن لوله فاضلاب آشپزخانه تنها در چند دقیقه!

By شهریور 26, 1402وبلاگ

گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه از آن دسته مشکلاتی است که امکان دارد سالی یکی دو بار با آن رو به رو شوید. اغلب گرفتگی هایی که در لوله فاضلاب آشپزخانه رخ می‌دهد به دلیل ریختن روغن و چربی درون لوله می‌باشد. این روغن‌ها به مرور زمان در لوله جمع می‌شوند و رفته رفته به حجم آن‌ها اضافه می‌شود تا نهایتا سبب مسدود شدن و گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه می‌شوند. در این مقاله چند روش تضمینی برای باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه به شما معرفی خواهیم کرد.

آب جوش

یکی از انواع روش‌های لوله بازکنی و تخلیه چاه و ساده‌ترین روش برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه، استفاده از آب جوش است. در این روش ابتدا باید دقت کنید اگر در سینک ظرفشویی آب جمع شده، آن را تخلیه کنید. سپس کل آب جوش را به یک باره درون سینک بریزید. و منتظر بمانید تا آب سینک ظرفشویی تخلیه شود. اگر آب خالی نشد باید خودتان آن را تخلیه کنید. در این روش ممکن است لازم باشد چند بار این کار را انجام دهید تا نتیجه‌بخش باشد.

 

لوله بازکن دستی

لوله بازکن دستی ابزاری است که در هر منزلی یافت می شود. این وسیله برای رفع گرفتگی های ساده مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه از آن استفاده کنید. برای باز کردن لوله با تلمبه دستی باید قسمت پلاستیکی آن را روی دهانه چاه بگذارید. و دسته تلمبه را به سمت پایین فشار دهید تا خلاء ایجاد کند. سپس آن را رها کنید تا خلاء ایجاد شده، موادی که باعث گرفتگی لوله آشپزخانه شده اند را به سمت بالا بکشد.

 

جوش شیرین و نمک

در این روش، گاز تولیدی از ترکیب جوش شیرین و نمک، باعث ایجاد فشار و حباب در لوله می‌شود و می‌تواند رسوبات را تخلیه کند. برای استفاده از این روش، به ترتیب زیر عمل کنید:  یک قاشق جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و دو قاشق نمک به آن اضافه کنید. سپس محلول آماده شده را به آرامی و با دقت در لوله فاضلاب ریخته و سریعاً درب لوله را ببندید. اطمینان حاصل کنید که محلول به درستی وارد لوله شده است. پس از چند دقیقه، مقدار زیادی آب جوش را درون لوله بریزید تا رسوبات و مواد مسدود کننده را کاملا از بین ببرد.

 

 

لوله فاضلاب آشپزخانه

سرکه و جوش شیرین

این روش نیز همانند روش قبلی است با این تفاوت که به جای نمک باید ابتدا یک فنجان جوش شیرین داخل دریچه سینک بریزید. سپس دو لیوان سرکه  هم به آن اضافه کنید.  درپوش دریچه سینک را ببندید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد از آن آب گرم را باز کنید و بررسی کنید که آیا گرفتگی برطرف شده یا خیر. اگر گرفتگی در مرتبه اول برطرف نشد این کار را چند بار دیگر تکرار کنید. این روش، راهکار مناسب و موثری برای باز کردن لوله‌های مسدود شده فاضلاب است. و به این ترتیب دیگر نیازی به ریختن اسید در چاه فاضلاب نخواهد بود.

 

آویز لباس

اگر در خانه فنر دستی ندارید می‌توانید با استفاده از یک آویز فلزی لباس برای خودتان فنر دستی بسازید. ابتدا یک آویز لباس را بردارید و آن را صاف کنید. سپس یک سر آویز را به حالت قلاب در بیاورید. البته توجه داشته باشید که این روش زمانی کاربرد دارد که محل گرفتگی به خروجی آب سینک نزدیک باشد و بتوانید با آویز لباس به آن دسترسی داشته باشید.

 

صابون ظرفشویی

یکی از بهترین روش‌های باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه ریختن صابون ظرفشویی است. چراکه صابون ظرفشویی میتواند چربی را از بین ببرد. اغلب علت بالا زدن آب چاه آشپزخانه هم همین مورد است بنابراین برای رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه بسیار مناسب است. برای این کار باید یک فنجان صابون ظرفشویی را داخل لوله بریزید. سپس یک کتری آب جوش در لوله خالی کنید تا مایع به محل گرفتگی برسد.

 

 

لوله فاضلاب آشپزخانه

خدمات تاسیسات ساختمان کاراجابز شامل چه مواردی است؟

در صورتی که ساختمان شما نیاز به بازسازی و تجدید نظر در تاسیسات ساختمانی دارد، تاسیسات ساختمان در محل کاراجابز می‌تواند به شما کمک کند.  در این خدمات، تیم‌های متخصص با بررسی ساختمان، پیشنهاد‌های لازم را ارائه و بهبود عملکرد تاسیسات را انجام می دهند. خدمات تاسیسات شامل نصب، راه‌اندازی و تعمیرات تجهیزات و سیستم‌های تاسیسات ساختمانی همچون دستگاه‌های گرمایشی، تهویه مطبوع، سیستم‌های برقی و آب و فاضلاب و… است.  در این خدمات، تیم‌های فنی متخصص با استفاده از تجهیزات و ابزار ضروری، اقدام به نصب، راه‌اندازی و یا تعمیرات این تاسیسات ساختمانی می‌کنند.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…