طریقه راه اندازی پکیج در شروع فصل سرما

مقدمه:

پکیج به دستگاهی گفته می شود که قابلیت تامین آب گرم مصرفی ساختمان را داشته. و در کنار آن به گرم کردن فضای ساختمان نیز می پردازد. پکیج های دیواری از اجزای مختلفی مانند شیر نظارت گاز، مشعل، مبدل های حرارتی، شیر سه راهی، برد نظارت الکترونیک، کلید ایمنی حداقل فشار آب، مخزن انبساط و غیره تشکیل شده اند که هر یک از این اجزا عملکرد ویژه ای در پکیج دارند. برای راه اندازی پکیج باید به فصلی که در آن قرار داریم توجه نمود و تنظیمات متناسب با فصل مورد نظر را در پکیج انجام داد. در ادامه این مقاله به عملکرد زمستانی پکیج و چگونگی تنظیم آن به طور کامل خواهیم پرداخت.

تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج

برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ، باید مراحل زیرا را پیش ببرید:

  1. در ابتدا برای تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج باید پکیج را خاموش کرده و سپس شروع به راه اندازی مجدد آن کرد.
  2. برای راه اندازی پکیج دیواری در حالت زمستانه باید ابتدا درجه فشار آن کنترل و تنظیم شود. درجه فشار باید حدود ۱.۵ بار باشد. در صورتی که کمتر بود باید فشار افزایش یابد. برای افزایش فشار باید شیر زیر پکیج یا همان شیرپرکن را باز کرده تا فشار افزایش یابد و زمانی که فشار دستگاه بالا رفت و به ۱.۵ رسید باید شیر را ببندید.
  3. در این مرحله باید دودکش را بررسی کنید و از مسدود نبودن آن به وسیله شی خارجی مطمئن شوید.
  4. فلکه‌های زیر پکیج را که به شلنگ‌های آب متصل هستند را در صورت بسته بودن باز کنید.
  5. در مرحله بعد باید شیر ورودی و خروجی شوفاژ و رادیاتورها را باز کنید.
  6. حال باید پکیج را روی حالت زمستانه فعال کنید و سپس درجه دمای پکیج را افزایش دهید تا روشن شود.
  7. در این مرحله چند دقیقه منتظر می‌مانید تا دستگاه داغ شده و رادیاتورها هم گرم شوند.
  8. پس از گرم شدن رادیاتورها مطمئن شوید که هیچ مانعی برای ورود آب به درون رادیاتورها وجود ندارد. و شروع به هواگیری پکیج‌ و رادیاتورها خواهید کرد.
  9. پس از شسشو و هواگیری دوباره فشار پکیج باید کنترل و تنظیم شود تا دستگاه به درستی کار کند.

عملکرد دستگاه در این حالت اینگونه است که مشعل به صورت همیشگی روشن بوده. و آب گرم را جهت گرم کردن محیط به رادیاتورها منتقل می‌کند و زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنید آب گرم به رادیاتور منتقل نخواهد شد و به شیر آب منتقل می‌شود.

 

راه اندازی پکیج

نکات طلایی برای راه اندازی پکیج دیواری

در مبحث آموزش راه اندازی پکیج ، لازم است چند نکته مهم برای انجام این فرایند را شناخته و آنها را رعایت نمایید. این نکات عبارتند از:

  • پیش از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که دیوار و اتصالات، تحمل وزن پکیج را دارد. در غیر این صورت، حتما با استفاده از تخته چند لایه و یا روش های دیگر، محل نصب را تقویت کنید.
  • سختی آب را بررسی کرده و از تطبیق آن با پکیج اطمینان حاصل کنید.
  • لوله کشی مدار شوفاژ و آب گرم مصرفی را مطابق با استانداردهای مهندسی تاسیسات انجام دهید.
  • از سالم و باز بودن مسیر دودکش و عملکرد صحیح این بخش مطمئن شوید.
  • یکی از مهم ترین پیش نیازهای آموزش راه اندازی پکیج ، استفاده از پریز برق مناسب و سیم اتصال زمین است.
  • چون احتمال وجود خاک و ذرات دیگر در سیستم لوله کشی شوفاژ زیاد است، پیش از نصب، حتما این لوله ها را شستشو دهید.

توجه به نکات فوق و رعایت کردن آنها، به شما این امکان را می دهید که فرایند نصب و راه اندازی پکیج را به صورت صحیح انجام داده. و در آینده نیز با مشکلی در عملکرد این محصول مواجه نشوید.

 

راه اندازی پکیج

  بیشتر بخوانید: انواع شوفاژ رادیاتور

شرکت های ارائه دهنده خدمات نصب و سرویس پکیج در پایتخت بسیار فراوان هستند. و به همین علت انتخابی درست از میان انبوه شرکت‌ها در چنین کلان شهرهایی، اهمیت بالایی دارد. مجموعه کاراجابز خدمات راه اندازی پکیج، سرویس و تعمیر پکیج را در تمامی نقاط استان تهران ارائه داده. و به کلیه مناطق این شهر تکنسین های خود را اعزام می کند. ما در کاراحابز برای شما بهترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین خدمات تعمیرات پکیج در تهران را فراهم آورده ایم تا بتوانید به سادگی و با ثبت سفارش به آنها دسترسی داشته باشید.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 11 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…