6 راهکار فوق العاده برای رفع بوی بد یخچال

By شهریور 22, 1402وبلاگ

استشمام بوی کهنگی، کپک و ماندگی از یخچال بسیار آزاردهنده است. و بدون شک عوامل تولیدکننده این بوی بد یخچال می‌توانند خطرناک و بیماری‌زا باشند. گاهی ممکن است بوي بد يخچال ناشی از فاسد شدن مواد غذایی و میوه‌های داخل یخچال باشد. گاهی نیز عملکرد ناقص یخچال مانند نشت گاز موجب انتشار بویی بد، شبیه مواد شیمیایی در داخل محفظه یخچال می‌شوند. در این مقاله، 6 راهکار فوق العاده برای از بین بردن بوی بد یخچال و بهبود کیفیت محیط درونی یخچال معرفی می‌کنیم.

اسانس وانیل

اسانس وانیل از دیگر مواد معرفی‌شده به‌منظور کاهش بوی یخچال است. عطر خوش وانیل می‌تواند تا حدودی از بروز بوی بد یخچال جلوگیری کند. برای بهره‌مند شدن از این راهکار موقتی بهتر است مقداری اسانس وانیل را روی پنبه‌ای ریخته و آن را درون یخچال نگهداری کنید.

 

ذغال

ذغال ماده ای موثر برای از بین بردن بوهای نامطلوب درون یخچال است. شما همچنین می‎ توانید از ذغال برای تمیز کردن منافذ و رهایی از مسمومیت های غذایی نیز استفاده کنید .دمای یخچال را به حداقل برسانید و یک کاسه کوچک حاوی پودر ذغال را درون یخچال قرار دهید. اجازه دهید درب یخچال به مدت 3 روز بسته بماند تا بوهای ناخوشایند به کلی برطرف شوند .در این مدت می ‎توانید مواد غذایی که ممکن است خراب شوند را درون یخچال قرار دهید. بهترین بخش در مورد استفاده از این روش این است که از پودر ذغال می ‎توانید مجددا نیز استفاده کنید . کافی است به مدت 20 دقیقه آن را درون فر قرار دهید تا خاصیت خود را بازیابی کند .

 

سیب زمینی

برای از بین بردن بوی بد یخچال می‌توان از سیب‌زمینی پوست کنده نیز استفاده کرد. برای این کار کافیست سیب‌زمینی را به مدت 2 الی 3 روز در یخچال قرار دهید. تکه های سیب زمینی پوست کنده را در فضاهای مختلف یخچال قرار دهید تا بوی بد را به خود جذب کند.

قهوه

قهوه تازه نه تنها باعث از بین رفتن بوی بد یخچال و فریزر می ‎شود، بلکه باعث خوشبو شدن آن نیز خواهد شد. بنابراین اگر به بوی قهوه علاقه مند هستید از این روش استفاده کنید .مقداری قهوه تازه را درون ظرفی خشک و تمیز بریزید و درون یخچال خود قرار دهید. و اجازه دهید که 2 تا 3 روز آن جا بماند ، به این ترتیب همه بو های ناخوشایند درون یخچالتان از بین رفته و بویی معطر در آن ایجاد خواهد شد. همچنین می ‎توانید مخلوطی از قهوه و جوش شیرین را درون یخچال قرار دهید. تا از مزایای دوگانه آن ها برای از بین بردن بو های ناخوشایند و ایجاد رایحه ی معطر قهوه بهره مند شوید .

 

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین نیز از دیگر موادی محسوب می‌شود که می‌تواند در ضدعفونی کردن و رفع بوی بد یخچال مؤثر باشد. برای اثر بخشی بیشتر به‌منظور کاهش بوی یخچال پیشنهاد می‌شود یک‌کاسه پر از جوش‌شیرین را داخل یخچال خود قرار دهید و در را ببندید. اجازه دهید چند ساعت کاسه جوش‌شیرین در یخچال بماند.

 

سرکه سفید

روش‌های مختلفی برای رفع بوی بد یخچال وجود دارد که یکی از همین روش‌ها استفاده از سرکه است. با سرکه سفید نه‌تنها می‌توانید از بوی بد یخچال خلاص شوید، بلکه یخچال را ضدعفونی خواهید کرد. بعد از مرتب و تمیز کردن یخچال یک فنجان سرکه سفید را درون کاسه بریزید. و به‌مقدار مساوی آب به آن اضافه کنید. ظرف را به مدت 3 روز در یخچال قرار دهید تا همه بوهای بد از بین برود. توصیه می‌کنیم از سرکه به‌عنوان تمیز کننده استفاده کنید. تا علاوه‌بر تمیز شدن یخچال، ضدعفونی یخچال نیز به‌خوبی انجام شود.

 

 

بوی بد یخچال

چگونه از بوی بد یخچال جلوگیری کنیم؟

اگر طرفدار بوی خوب هستید، بنابراین باید به یخچال خود اهمیت دهید. زیرا در روز بارها درب یخچال را باز می کنید و مواد خوراکی و غذایی خود را درون آن قرار می دهید. در ادامه به جواب ” چگونه از ایجاد بوی بد یخچال جلوگیری کنیم” خواهید رسید:

  1. همیشه به نظافت بیرونی و داخل یخچال فریزر خود اهمیت دهید.
  2. حتی الامکان غذای مصرفی در یخچال را درون ظروف در بسته نگه دارید.
  3. گوشت و سبزیجات را چک نمایید تا تاریخ انقضا آنها فرا نرسیده باشد.
  4. مواد غذایی ، لبنیات و … که تاریخ مصرف آنها به اتمام رسیده است را از یخچال خارج نمایید.
  5. درجه یخچال فریزر را به درستی تنظیم نمایید تا همیشه مواد غذایی تازه ای داشته باشید.
  6. اگر یخچال شما نیاز به تعمیر دارد، سریعا به رفع عیب و مشکل دستگاه خود بپردازید.
  7. برای رفع بوی بد یخخچال و جلوگیری از این موضوع اقدام به از بین بردن لکه ها داخل یخچال فریزر خود نمایید.

خدمات تعمیر یخچال کاراجابز شامل چه مواردی است؟

 

شرکت کاراجابز با در دست داشتن نیروی کارآزموده خدمات تعمیر یخچال در محل را با کیفیت بالا به مشتریان خود ارائه می دهد. اگر یخچال شما با مشکلاتی مانند ناکارآمدی در سرمایش یا گرم شدن غیرمنتظره، بوی نامطبوع، نشتی آب یا سایر مشکلات مواجه شده است، خدمات تعمیر یخچال در محل کاراجابز آماده خدمت رسانی به شما است.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…