5 دلیل اصلی سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی

By اسفند 7, 1402اسفند 11ام, 1402وبلاگ

از خاطرات جذاب و شیرین اکثر ما, داشتن یک حیاط با یک حوض کوچک و گلدان‌های شمعدانی است. یکی از آن کارهایی که همیشه با شوق انجام می‌دادیم، آب دادن به گل‌های داخل حیاط بوده است. با گسترش آپارتمان‌نشینی، دیگر خبری از آن حیاط‌های دل‌انگیز نیست. پس نگهداری از گیاهان آپارتمانی مثل: پتوس، دیفن‌باخیا و… تنها روشی است که می‌توانیم با آن طبیعت را به خانه‌مان بیاوریم. برای داشتن گیاهانی شاداب، باید از گیاهانمان مراقبت کنیم و اگر مشکلی برایشان پیش آمد، آن را ریشه یابی کنیم. یکی از این مشکلات، سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

مسائل مربوط به آبیاری

با دیدن علائم سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی اولین عاملی که به ذهن ما می‌رسد کم آبی است و سعی می‌کنیم، با آبیاری مشکل سوختگی را برطرف نماییم. اما این کار بیشتر مواقع اشتباه است. اول به ساقه و یا قسمت های ابتدایی گیاه نگاه کنید. اگر سوختگی در این قسمت‌ها دیده شد، ریشه گیاه در حال خشک شدن و ایراد از آب دهی است. کم یا بیشتر از حد تعادل آب دادن به گیاه عامل اصلی آن است، پس باید میزان آب تنظیم گردد.

مسائل مربوط به کوددهی

کوددهی اشتباه هم می‌توانند باعث سوختگی نوگ برگ شوند، به ویژه اگر مقادیر زیادی از کود را به کار ببرید. اگر به سوختگی نوک برگ گیاهانتان مدت کمی پس از تغذیه آن‌ها رخ داد، ممکن است مشکل از کوددهی‌تان باشد. خاک را با آب تمیز چند بار شستشو دهید تا نمک‌های انباشته کود را حذف کنید و در آینده بیشتر دقت کنید.

آسیب ناشی از فلورید

این ایده که فلورید می‌تواند به گیاهان آپارتمانی آسیب بزند درست نیست. حقیقت این است که فلورید معمولا به گیاهانی در خانواده اژدها آسیب می‌زند. این گیاهان به فلورید در طولانی مدت حساس هستند،‌ بنابراین اگر تجربه سوختگی نوک برگ در گونه‌های اژدها را دارید، از آب بدون فلورید برای آبیاری استفاده کنید.

 

آسیب ناشی از نور خورشید

آسیب ناشی از نور خورشید معمولا به شکل زرد شدن کل برگ یا حتی لکه‌های سوختگی روی برگ‌ها خود را نشان می‌دهد. به هر حال، اگر گیاهتان به تازگی در معرض نور مستقیم خورشید بوده‌، این مورد می‌تواند علت سوختگی برگ باشد.

 

 آفات و بیماری ها

آخرین و تاثیرگذار ترین عامل، آفات و بیماری‌ها هستند. آفات تا زمانی که با چشم غیر مسلح قابل رویت اند کنترل شونده هستند، اما گاهی این آفات در قالب قارچ‌ها به ریشه گیاه حمله کرده و گیاه را دچار زردی می‌کند. در خصوص مواجه با این مشکل ساقه های مریض را از گیاه جدا نموده و سم مناسب گیاه را تهیه و سمپاشی کنید.

 

مجموعه بزرگ کاراجابز با ارائه خدمات باغبانی و نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی، درختچه‌های زینتی و امور باغداری، آماده خدمت‌رسانی به پرورش‌دهندگان گل و گیاه است. این سرویس شامل خدمات نگهداری گیاهان و درختان، آبیاری اصولی و سمپاشی، دفع آفات و … است. در این سرویس متخصصان پرورش گل و گیاه کاراجابز ضمن تقویت ریشه گیاهان و درختان با استفاده از روش‌های درمانی موثر تمامی آفات و بیماری‌های گیاهان و درختان شما را درمان می‌کنند و با توجه به نیاز گیاه اقدامات لازم را برای احیاء دوباره گیاهان پژمرده و نیمه‌جان انجام می‌دهند.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 11 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…