مهم ترین علل روشن نشدن مشعل پکیج که باید بدانید!

By شهریور 22, 1402وبلاگ

امروزه پکیج‌ها به‌عنوان جایگزینی موثر برای بخاری‌های برقی و گازی در سیستم‌های گرمایشی خانگی استفاده می‌شوند. با این وجود، یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران در استفاده از این دستگاه‌های گرمایشی تجربه کنند، مشکل روشن نشدن شمعک پکیج است. عوامل متعددی می‌توانند باعث ایجاد این مشکل شوند. و برای رفع آن، نیاز است تا دستگاه با دقت عیب‌یابی شود. توصیه می‌شود که به منظور پیشگیری از وقوع مشکلات و خرابی‌های غیرمنتظره در پکیج، سرویس‌های دوره‌ای آن را در فواصل زمانی مشخص انجام دهید. در ادامه، ما به بررسی دلایلی که ممکن است منجر به عدم روشن شدن شمعک پکیج شوند می‌پردازیم. و راه‌حل‌های مؤثر برای رفع آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

علت روشن نشدن مشعل پکیج چیست؟

  قبل از اینکه بخواهیم در مورد دلایل روشن نشدن شمعک پکیج صحبت کنیم، بهتر است با مشعل و کارایی آن آشنا شویم. مشعل یا شمعک یکی از اجزای اصلی پکیج است. و اصلی ترین قسمت برای روشن شدن پکیج شناخته می شود. حال اگر این مشعل به دلایلی از کار بیفتد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پکیج دیواری با خراب شدن مشعل دیگر کارایی خود را از دست می دهد. اولین کاری که بعد از مواجه با مشکل روشن نشدن شمعک باید انجام دهید، بررسی سیستم آب، برق و گاز است. زیرا ممکن است علت روشن نشدن شمعک پکیج به یکی از این سیستم ها مربوط باشد.  به طور کلی موارد زیر علت روشن نشدن مشعل پکیج می‌باشد:

 

خرابی شمعک در پکیج

دلیل روشن نشدن شمعک پکیج می‌تواند خرابی جرقه‌زن باشد. در واقع زمانی که گاز وارد شمعک می‌شود سنسور دستگاه اقدام به ارسال دستور جرقه زدن برای ایجاد احتراق می‌کند. اما زمانی که پیلوت خاموش شده باشد، دلیل آن جمع شدن جرم در آن است. این جرم‌ها و کثیفی‌ها باعث جلوگیری از ورود گاز به دستگاه می‌شوند و در نتیجه احتراق صورت نمی‌گیرد. و باید از طریق رسوب‌زدایی پکیج این مشکل را حل کرد.

خرابی میله یونی در پکیج

میله یونی یا الکترود یونی به عنوان میله یونیزاسیون هم شناخته می‌شود. این قطعه نقش مهمی در عملکرد صحیح پکیج دارد. میله یونی موجود در پکیج وظیفه تشخیص شعله را بر عهده دارد. بنابراین اگر الکترود یونی آسیب ببیند، در این صورت مشعل پکیج روشن نمی‌شود چون پکیج شعله را نمی‌شناسد.

 

خرابی برد پکیج

اگر پس از بررسی و رفع تمامی موارد بالا مشکل عدم تشکیل شعله ی پکیج همچنان ادامه داشت، احتمال خرابی برد وجود دارد. چراکه در راس تمامی کارهای پکیج و سیستم اصلی آن، عملکرد صحیح  برد قرار دارد. در این حالت باید برد توسط یک تعمیر کار مجرب پکیج مورد بازرسی قرار گیرد و حتی در در صورت لزوم تعویض شود تا مشکل روشن نشدن مشعل پکیج رفع گردد.

 

تعمیر و سرویس پکیج

  بیشتر بخوانید: انواع شوفاژ رادیاتور

مشکل در سنسور NTC

سنسور NTC حسگری است که دمای پکیج را اندازه‌گیری می‌کند. خراب شدن این قطعه به معنی تشخیص اشتباه دما در پکیج است و همین مسئله باعث می‌شود عملکرد مشعل و شعله دچار اختلال شود و شمعک روشن نشود.

 

گرفتگی شیر کنترل گاز

یکی از دلایل دیگر روشن نشدن مشعل، گرفتگی شیر است. این شیر با ولتاژ 220 ولت کار می‌کند و از آلومینیوم ساخته شده است. این قطعه وظیفه مهمی دارد و باعث قطع و اتصال جریان گاز می‌شود. شیر کنترل در زیر محفظه احتراق قرار دارد و از دو شیر برقی تشکیل شده است. در واقع این قطعه نقش مهمی در تنظیم ارتفاع شعله دارد. این شیر جریان گاز را کنترل می‌کند. بنابراین اگر کوچکترین مشکلی برای آن پیش بیاید، علاوه بر به خطر انداختن ایمنی، احتراق مشعل نیز با مشکل مواجه خواهد شد چون گاز به اندازه کافی به آن قسمت نمی‌رسد.

 

خدمات سرویس و تعمیر پکیج کاراجابز شامل چه مواردی است؟

 

تعمیر پکیج زمانی ضروری می‌شود که با مواردی مانند روشن نشدن پکیج، گرم نشدن آب خروجی، خاموش شدن پکیج، کدهای خطا پکیج (error) و … روبه‌رو شوید. برای تعمیر پکیج انتخاب یک تعمیرکار پکیج حرفه‌ای که به خطاها و عیب‌یابی انواع برندهای پکیج تسلط داشته باشد امری مهم و ضروری است. علاوه بر تعمیر، در بسیاری از اوقات، آنچه نیاز داریم فقط، خدمات سرویس پکیج است و ایراد جدی و خرابی در قطعات پکیج بوجود نیامده است. در چنین مواقعی هم، کمک گرفتن از یک سرویسکار کاربلد به افزایش راندمان پکیج کمک می کند. برای مشتریان در کنار دانش و تخصص، هزینه مناسب و منصفانه برای تعمیرات پکیج هم در انتخاب متخصص مدنظر است. مجموعه بزرگ کاراجابز دریافت این خدمات را به صورت همزمان برای شما مشتریان عزیز میسر کرده است.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…