نکات مهم نگهداری از کولر آبی در زمستان

By آبان 17, 1402وبلاگ

همانطور که در اواسط بهار باید به فکر مراحل آماده سازی کولر آبی قبل از شروع فصل گرما بود، با آمدن فصل پاییز و زمستان هم، باید در پی جمع کردن تجهیزات خنک‌کننده باشید. زیرا دیگر نیاز به وجود کولرهای آبی، گازی و یا حتی پنکه ندارید. پس همان‌طور که در فصل گرم سال برای نصب و راه‌اندازی کولرآبی باید یک سری اقدامات انجام داد، در ابتدای فصول سرد نیز تغییراتی در وضعیت کولر حاصل کنید. این تغییرات موجب می‌شود تا طول عمر دستگاه افزایش یافته و سال‌ها بتوان از آن استفاده کرد.

سیستم برق کولر را جمع‌آوری کنید

شما تا چند ماه آینده دیگر نیاز به کولر ندارید. بهتر است برای جلوگیری از خطرات احتمالی، ناشی از برق‌گرفتگی، فیوزها را قطع و سیستم برق کولر را جمع‌آوری کنید.

 

 از تمیزکاری کولر غافل نشوید

هرچند که قرار است تا سال بعد و چند ماه آینده دوباره سمت کولر آبی نروید. ولی بهتر است بعد از تخلیه آب کولر آبی برای زمستان آهک‌های موجود در کف، بدنه و قسمت‌های مختلف آن را به‌خوبی تمیز کنید.  تمیز کردن کولر آبی کمک فراوانی به افزایش طول عمر کولر آبی خواهد کرد.

 

بستن دریچه کولر

برای اینکه در مصرف انرژی در فصل سرما، صرفه‌جویی کنید بهتر است دریچه‌های کولر را به‌خوبی بپوشانید.

 

روغن‌کاری موتور

یکی از اقدامات لازم برای آماده سازی کولر آبی برای زمستان، روغن‌کاری موتور است. در طی مدت استفاده احتمالاً گردوخاک زیادی روی بخش‌های مختلف موتور قرار گرفته است. بنابراین توصیه می‌شود قبل از جمع کردن کولر آبي برای زمستان موتور و متعلقات را روغن‌کاری کنید.

 

جداسازی قسمت‌های مختلف

در حین جمع‌ کردن کولر آبی برای زمستان، می‌توانید برای اینکه برخی از اجزای داخلی در طی فصل سرد دچار آسیب نشوند، آن‌ها را از کولر جدا کنید. و در جای خشک قرار دهید. همچنین می‌توانید شناور، تسمه، شلنگ آب و پوشال‌ها را طی مراحل آماده سازی کولر آبی برای زمستان جدا کنید.

هرچند این کارها کوچک به نظر می‌رسد، اما انجام‌دادن همین موارد کوچک، می‌تواند برای جلوگیری از صرف هزینه‌های بالا، هنگام خرابی‌های احتمالی بسیار کارآمد باشد.

 

پوشاندن بدنه کولر

در آخرین مرحله از آماده سازی کولر برای زمستان، نوبت به پوشاندن بدنه کولر آبی می‌رسد. بارش برف‌وباران و یخ‌زدگی می‌تواند موجب زنگ‌زدگی، پوسیدگی و ازبین‌رفتن بخشی از کولر آبی شما در فصل سرما شود.

درصورتی‌که کولر شما، سایبان ندارد آن را با کاورهای مخصوص، یا موارد مشابه به‌خوبی بپوشانید. مطمئن باشید، هزینه و وقتی که برای این کار می‌گذارید ارزشمند است.

 

  بیشتر بخوانید: انواع شوفاژ رادیاتور

سرویس کولر آبی در محل، یکی از خدمات محبوب کاراجابز است که به منظور حفظ کیفیت عملکرد و افزایش عمر مفید کولر و با استفاده از تجهیزات و ابزارهای حرفه‌ای انجام می شود. شرکت کاراجابز با تجربه و تخصص خود، استفاده از قطعات اصلی، کارشناسان مجرب، خدمات پس از فروش قوی و قیمت مناسب در ارائه خدمات سرویس کولر آبی در محل، می‌تواند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

32 Comments