پمپ تخلیه لباسشویی کار نمی کند؛ علت چیست؟

By شهریور 18, 1402وبلاگ
تعمیر و سرویس لباسشویی

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است در مورد ماشین لباسشویی تجربه کنید، وقتی است که درب آن را باز می‌کنید و متوجه می‌شوید که لباس‌ها در آب شناور هستند. این اتفاق می‌تواند شما را نگران کند. زیرا معمولا دلیل دقیق ایجاد این مشکل مشخص نیست. با این حال، نگران نباشید! تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی و کار نکردن پمپ تخلیه از مشکلات رایجی هستند. که ممکن است برای اکثر ماشین های لباسشویی‌ رخ دهد. در این مقاله، ما به بررسی برخی از علل کارنکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می‌پردازیم.

آب چگونه در لباسشویی تخلیه می شود؟

آب در ماشین لباسشویی به وسیله شیر برقی وارد مخزن جاپودری شده و پس از مخلوط شدن با پودر، به دیگ منتقل می‌شود. در پایان دوره شستشو، پمپ تخلیه آب را از دیگ به بیرون لباسشویی هدایت می کند. این آب از فیلترهای پمپ عبور کرده. و از طریق شلنگ خروجی به سیستم فاضلاب منتقل می‌شود.

 

پمپ تخلیه لباسشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

 

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی

برای تخلیه آب ماشین لباسشویی یک پمپ تخلیه آب طراحی شده که در چندین زمان حین انجام یک برنامه، آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه می‌کند. برای جلوگیری آسیب به پمپ و نظافت لباسشویی یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده تا کرک‌های لباسشویی و اشیاء مانند سکه، زیپ، دکمه و یا سنجاق که از لباس جدا می‌شوند قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند.اگر این فیلتر توسط اشیاء مختلف مسدود شود دیگر پمپ لباسشویی قادر به تخلیه آب نیست. در این صورت باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید.

مسدود شدن شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاظلاب پشت لباسشویی و یا سیفون زیر سینگ ظرفشویی نصب شده است. گرفتگی در مسیر فاضلاب و یا سیفون زیر دیگ می‌تواند از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند.

خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی

همانطور که توضیح دادیم پمپ تخلیه، وظیفه تخلیه آب ماشین لباسشویی را دارد. در بعضی موارد دیده شده که اشیاء خارج شده از لباس از فیلتر آب تخلیه عبور کرده و به پمپ رسیده اند و باعث شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ تخلیه شده اند. و یا خود پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده است. اگر چنین مواردی پیش آید لباسشویی آب را تخلیه نمی‌کند و تنها راه حل این است که پمپ تخلیه تعویض شود.

خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی یا تایمر ماشین لباسشویی وظیفه ارتباط بین تمامی قطعات دستگاه را برعهده دارد. و بدون شک خرابی آن، مانع از عملکرد درست ماشین لباسشویی خواهد شد. و می‌تواند مهم‌ترین علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باشد. بررسی این بخش و تعمیر یا تعویض آن، از جمله امور فنی و تخصصی در تعمیر ماشین لباسشویی بوده. و توصیه اکید داریم که شخصا به آن نپردازید.

خرابی تسمه پمپ در لباسشویی‌های قدیمی

عموما ماشین لباسشویی‌های قدیمی تسمه دارند. در صورت پاره شدن تسمه پمپ حرکت نمی‌کند و آب را تخلیه نمی‌کند؛ درواقع پمپ تخلیه لباسشویی کار نمی‌کند.

استفاده نادرست از مواد شوینده

استفاده بیش از حد از مواد شوینده نیز می‌تواند یکی از دلایل کار نکردن پمپ تخلیه لباسشویی باشد. به این طریق که کف زیاد حاصل از آن‌ها، عملکرد لباسشویی را مختل کرده و در نتیجه، عملکرد پمپ تخلیه مختل می‌شود.

 

 

پمپ تخلیه لباسشویی

چگونه آب باقیمانده در لباسشویی را تخلیه کنیم؟

در اکثر لباسشویی ها یک شلنگ باریک و کوتاه کنار فیلتر پمپ تعبیه شده است که جهت تخلیه اضطراری به کار می‌رود. به این صورت که اگر امکان جابجایی لباسشویی را دارید تا نردیک کفشور آشپزخانه جابجا کنید. سپس آن شلنگ کوچک را داخل فاضلاب انداخته و آب را تخلیه می‌کنیم. اگر این شیلنگ موجود نبود از طریق باز کردن فیلتر آب را تخلیه کنید. درب پوش فیلتر را باز نمایید، تا آب خارج شود.

 

پمپ تخلیه لباسشویی

خدمات سرویس و تعمیر لباسشویی کاراجابز شامل چه مواردی است؟

 

شرکت کاراجابز یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی است که خدمات تعمیر لباسشویی در محل را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، قادر است تمامی مشکلات و خرابی‌های لباسشویی را در کمترین زمان ممکن رفع کند. شرکت کاراجابز علاوه بر خدمات تعمیر لباسشویی و سرویس دوره ای در محل، خدمات مشاوره و نگهداری نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. این خدمات شامل مشاوره در خصوص نحوه استفاده از لباسشویی و نگهداری و تمیز کردن آن می باشد. با توجه به تجربه و دانش فنی کارشناسان، مشتریان می‌توانند در استفاده بهینه از لباسشویی خود راهنمایی شوند و روش های صحیح نگهداری و تمیز کردن لباسشویی را یاد بگیرند.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…