چک لیست لوازم ضروری خودرو برای سفر

By شهریور 22, 1402وبلاگ

همراه داشتن لوازم ضروری خودرو در سفر می‌تواند احساس آرامش و امنیت بیشتری را برای شما به ارمغان آورد. اگر لیست جعبه ابزار خودرو خود را به روز نگه دارید و همیشه اطمینان حاصل کنید که ابزارهای لازم در دسترس شما هستند، مشکلات احتمالی در جاده را به آسانی می‌توانید رفع کنید. در این مقاله، ما ابزارهای ضروری خودرو را در قالب یک چک لیست مرور می‌کنیم. همچنین، اگر نیاز به تعمیرات خودرو داشتید میتوانید از تعمیرکاران ماهر کاراجابز کمک بخواهید تا از ایمنی خودرو خود اطمینان حاصل کنید.

چک لیست لوازم ضروری خودرو باید شامل چه مواردی باشد؟

تعمیر ماشین در نگاه اول کاری دلهره آور و استرس‌زا است؛ اما اگر دانش کافی و لوازم ضروری خودرو را در دسترس داشته باشید پروسه‌ای آسان و سریع خواهد شد. در ادامه چک لیست ابزار ضروری خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛

چراغ قوه

تمام مشکلات در جاده و در یک روز آفتابی شاید قابل حل باشد اما اگر در شب اتفاقی بیافتد شما به چراغ قوه احتیاج پیدا خواهید کرد. شما حتی اگر کاملترین ست ابزار خودرو داشته باشید در تاریکی شب نمی توانید هیچ کاری انجام دهید. برای اینکه بتوانید ماشین تان را تعمیر کنید باید از چراغ قوه های آهنربایی استفاده کنید تا دستان شما برای انجام تعمیر آزاد باشد.

 

انواع آچار

اگر ماشین دارید و در حال تهیه لیست جعبه ابزار خودرو خود هستید، احتمالا اولین وسیله‌ای که تهیه می‌کنید، انواع آچار است. آچارها کمک زیادی به برطرف کردن مشکلات خودرو می‌کنند. برای اطمینان بیشتر، خصوصا هنگام سفر، بهتر است که یک دست کامل آچار داشته باشید.

 

کابل اتصال باتری خودرو

اگر باتری خودرو شما خالی شده باشد با استفاده از این کابل‌ها می‌توانید باتری به باتری کنید. این کابل‌ها یکی از مهمترین ابزار‌هایی است که داشتنش برای هر راننده‌ای لازم است.

 

مثلث هشدار

یکی دیگر از موارد ضروری چک ليست ابزار ضروري خودرو که باید تهیه کنید مثلث‌های هشدار انعکاسی قرمز هستند. با این ابزار در صورت تصادف یا خرابی، هشدار دادن به سایر رانندگان در مورد وضعیت آسان‌تر می‌شود.

 

کپسول آتش نشانی

کپسول‌ها یکی از مهم‌ترین وسایلی هستند که می‌توانید آنها را در میان ابزارهای خودرو قرار دهید. احتمال آتش‌سوزی یکی از شایع‌ترین احتمالات در میان اتفاقاتی است که برای خودروها پیش می‌آید. به همین دلیل می‌توانید یک کپسول آتش‌نشانی با وزن سبک را در جعبه ابزار خود قرار دهید.

 

نوار چسب داکت

یکی  از چسب‌های قوی و پهن است که می‌تواند در مواقعی که لوله‌های خودرو دچار ترکیدگی شدند کمک کننده باشد. این نوار چسب‌ها می‌توانند لوله‌های ترکیده یا سوراخ شده ماشین را برای مدتی بپوشانند و خودرو را تا تعمیرگاه برساند.

 

 

لوازم ضروری خودرو

آب رادیاتور

در همه فصول لازم و حیاتی است و باید حتما داخل ماشین یک بطری داشته باشید. تا در مواقعی که خودرو جوش آورد یا در صورت کم شدن مایع داخل محفظه رادیاتور از آن استفاده کنید.

 

زنجیر چرخ

یکی دیگر از لوازم بسیار ضروری در سفر به‌خصوص در فصل زمستان و بارش برف، زنجیر چرخ است. زیرا اگر در جاده دچار برف و یخ‌بندان شوید، زنجیر چرخ می‌تواند از لیز خوردن و تصادف جلوگیری کند.

 

جک خودرو

از ابزارهایی است که هر خودرو به همراه خود دارد. جک هر خودرو تقریبا با خودرو دیگر متفاوت است چراکه این جک‌ها باتوجه به وزن ماشین طراحی شده است.

خدمات تعمیر و نگهداری خودرو کاراجابز شامل چه مواردی است؟

 

یکی از محبوب‌ترین خدمات شرکت کاراجابز در زمینه خدمات خودرویی خدمات تعمیر و نگهداری خودرو است. در این خدمات، تمامی نیازهای خودرو از جمله تعویض روغن، تعویض فیلترها، تعمیرات مکانیکی، تعمیرات برقی و الکترونیکی و سایر خدمات مرتبط با خودرو،  با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و توسط تیم مجرب تعمیر و نگهداری ماشین ارائه می‌شود.  کاراجابز با ارائه این سرویس در محل.  به مشتریان خود امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به حضور در مراکز خدمات خودرو، خودروی خود را در محل کار یا منزل تعمیر کنند.  با این کار در کنار صرفه‌جویی در زمان و هزینه، از خدمات با کیفیت و حرفه‌ای نیز بهره‌مند خواهند شد.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…