چطور طول عمر باتری خودرو را افزایش دهیم؟

باتری ماشین یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خودرو است که عملکرد صحیح موتور ماشین تا حد زیادی به آن وابسته است. روشن شدن خودرو و عملکرد صحیح اکثر بخش‌های الکتریکی خودرو به سلامت باتری وابسته است به همین دلیل است که توصیه می‌شود در طول سال سلامت باتری ماشین به‌صورت دوره‌ای هر شش ماه یکبار بررسی شود و یکی از روش‌های تست باتری ماشین را انجام دهید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توان با رعایت مواردی ساده، طول عمر مفید باتری ماشین را افزایش داد.

پرهیز از خاموش ماندن بیش از حد اتومبیل

اگر خودرو برای مدت طولانی خاموش بماند، شارژ باتری حتی اگر کاملا پر هم ‌باشد، در طول زمان کاهش یافته و لایه‌های صفحات سربی به‌تدریج کارایی خود را جهت حفظ شارژ باتری در همکاری با الکترونیک، از دست خواهند داد. بنابراین اگر باتری به مدت طولانی از سوی دینام شارژ نشود، عمر آن خیلی زودتر از موعد کاهش یافته. و نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد.

استارت کمتر و طول عمر بیشتر

مسافرت های کوتاه مدت، ترافیک و.. باعث می شوند تا شما استارت بیشتری به خودرو خود بزنید وهر چقدر که شما استارت بیشتری بزنید قطعا باتری شما زودتر خراب می شود.

 

بررسی میزان آب باتری ماشین


آب باتری باید بصورت مداوم چک شود. زیرا کم شدن میزان آن باعث بوجود آمدن اختلال در عملکرد درست باتری می شود. این مورد یکی از نکات مهم در مورد افزایش عمر باتری ماشین است.

 

جلوگیری از تغییرات دمایی

گفته می‌شود بهترین دما برای باتری‌های سربی خودرو بین ۱۹ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است. گرمای بسیار شدید می‌تواند واکنش‌های شیمیایی بین الکترولیت و صفحات سربی را افزایش دهد. و طول عمر باتری خودرو را به نسبت کاهش دهند. سرمای بیش از حد و شدید نیز منجر به دشارژ شدن سریع‌تر باتری و کاهش عمر ادوات داخلی آن خواهد شد. برخی کیت‌های عایق‌بندی در بازار موجود هستند که در برابر این تغییرات دمایی از باتری ماشین محافظت کرده و می‌توانند طول عمر باتری را افزایش دهند.

 

باتری خودرو

تمیز نگه داشتن باتری


برای تمیز کردن باتری خودرو می توانید از محلول های موجود در بازار کمک بگیرید و بوسیله آنها خوردگی ها، چربی ها و گرد وخاک را از بین ببرید.

سرویس منظم خودرو

برای جلوگیری از احتمال خرابی غیرمنتظره، بهتر است باتری خودرو را تست کنید. در زمان سرویس خودرو، از مکانیک بخواهید سالم بودن و درست شارژ شدن باتری را بررسی کند.

 

عدم استفاده طولانی مدت از لوازم برقی خودرو در حالت خاموش

هنگامی که موتور خودرو خاموش باشد، دینام نمی‌تواند برق مورد نیاز جهت شارژ باتری را فراهم کند. در این زمان اگر شما از یک وسیله برقی اتومبیل نظیر سیستم پخش، چراغ‌ها و … استفاده کنید، انرژی مورد نیاز به طور مستقیم از سوی باتری تامین خواهد شد. و این مورد ممکن است به خالی شدن شارژ باتری منجر شود.

 

باتری خودرو

خدمات تعمیر و نگهداری خودرو کاراجابز شامل چه مواردی است؟

یکی از محبوب‌ترین خدمات شرکت کاراجابز در زمینه خدمات خودرویی خدمات تعمیر و نگهداری خودرو است. در این خدمات، تمامی نیازهای خودرو از جمله تعویض روغن، تعویض فیلترها، تعمیرات مکانیکی، تعمیرات برقی و الکترونیکی و سایر خدمات مرتبط با خودرو،  با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و توسط تیم مجرب تعمیر و نگهداری ماشین ارائه می‌شود.  کاراجابز با ارائه این سرویس در محل.  به مشتریان خود امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به حضور در مراکز خدمات خودرو، خودروی خود را در محل کار یا منزل تعمیر کنند.  با این کار در کنار صرفه‌جویی در زمان و هزینه، از خدمات با کیفیت و حرفه‌ای نیز بهره‌مند خواهند شد.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 11 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…