تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی چگونه است؟

By آبان 20, 1402وبلاگ

قبل از اینکه با نحوه تعویض واشر درب ماشین لباسشویی آشنا شویم باید دلایل خرابی و پارگی این لاستیک را بدانیم. لاستیک واشر لباسشویی نقش عایق در برابر نشت آب را دارد. و در صورت پارگی می‌تواند مشکل‌ساز شود. در اینصورت تنها راه‌حل، تعويض واشر لباسشويی است.

یکی دیگر از مشکلات مربوط به واشر درب لباسشویی که در نهایت مجبور خواهید شد برای تعویض آن اقدام کنید، تجمع کپک و باکتری در واشر است. گرما و رطوبت بهترین شرایط را برای رشد و تکثیر کپک، قارچ و باکتری‌ها ایجاد می‌کنند. کپک و باکتری در واشر باعث ایجاد بوی بد درون لباسشویی و لباس‌های شما خواهند شد. و تنها راه‌حل تعویض لاستیک ماشین لباسشویی است.

مشکل دیگری که تعمیر پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی را ضروری می‌کند، سیاه شدن لاستیک واشر است. اگر می‌خواهید از سیاه شدن واشر لباسشویی خود جلوگیری کنید باید بعد از هر بار شستشو، درب ماشین را به‌مدت یک تا دو ساعت باز نگه دارید. سپس قسمت‌های داخلی واشر را با دستمال تمیز یا اسفنج خشک کنید. در مواقعی که بنا به هر دلیلی واشر ماشین لباسشویی منزل شما دچار مشکلاتی شد و ناچار به تعویض آن شدید، می‌توانید با انجام مراحل زیر بدون نیاز به تعمیر کار و پرداخت هزینه‌های اضافی واشر را عوض کنید.

مراحل درب ماشین لباسشویی

1- اولین مرحله در انجام هر کاری رعایت کردن نکات ایمنی آن می‌باشد. بنابراین در شروع کار تعویض واشر لباسشویی نیز سعی کنید موارد ایمنی را رعایت کنید. اولین نکته‌ای که در این باره باید رعایت کنید این است که ابتدا قبل از انجام هر عملی دو شاخه ماشین لباسشویی را از پریز برق بیرون بکشید. تا جریان برق به دستگاه نرسد. برای اطمینان بیشتر می‌توانید به طور کلی جریان برق را برای مدت چند ساعت از محل کنتور اصلی قطع نمائید.

 

2- در مرحله دوم باید درب بالایی ماشین لباسشویی را بردارید. درب بالایی که به آن بدنه بالایی ماشین لباسشویی نیز گفته می‌شود، به وسیله پیچ در عقب ماشین لباسشویی محکم شده است. برای برداشتن بدنه لازم است با احتیاط این پیچ‌ها را باز کنید.  سپس درب را به آرامی از ماشین جدا کنید. برای باز کردن پیچ‌ها می‌توانید از پیچ گوشتی استفاده کنید.

 

3- در این مرحله باید پنل جلوی ماشین لباسشویی را باز کنید که این پنل نیز مشابه درب بالایی به وسیله پیچ‌هایی بسته شده است. این پیچ‌ها را نیز باید به وسیله‌ی پیچ گوشتی یا هر وسیله‌ای که برای این کار مناسب است، باز کنید. در این مرحله باید بسیار دقت کنید. و مراقب باشید که در هنگام باز کردن پیچ‌ها به برد ماشین لباسشویی آسیبی وارد نگردد.

 

4- در مرحله چهارم باید محفظه‌ای که در آن پودر ماشین لباسشویی را قرار می‌دهید که اصطلاحا به آن جاپودری گفته می‌شود را بیرون بیاورید. برای این کار باید جاپودری را کاملا بیرون کشیده و در آخر آن را با احتیاط کمی به سمت بالا بکشید تا خار آن آزاد شده و کاملا از جای خود خارج شود. سپس تمامی پیچ‌های روی قاب که در قسمت زیرین جاپودری وجود دارد را باز کنید.

 

5- در این مرحله بعد از باز کردن پیچ‌های قسمت زیرین جاپودری باید تمام سیم‌ها و کابل‌های متصل شده به برد را به گونه‌ای که به برد آسیب وارد نشود جدا کنید و کنار بگذارید. سپس خارهای بالایی قاب جلویی را نیز یکی یکی آزاد کرده و قاب جلویی را از جای خود کاملا بیرون آورید.

 

6- در این مرحله باید درب پایین در قسمت جلوی ماشین لباسشویی که برای تخلیه و فیلتر جاسازی شده را باز کرده. و تمام پیچ‌هایی که در آن جا مشاهده می‌کنید را کامل باز کنید.

 

7- بعد از باز کردن تمام پیچ‌های موجود در قسمت جلوی ماشین لباسشویی، لاستیک یا همان واشر دور درب را جدا کنید. دقت داشته باشید که لاستیک دور درب توسط یک سیم و یک فنر به دو طرف وصل می‌باشد. یعنی یک طرف آن به دیگ و دیگری به بدنه جلویی ماشین لباسشویی که شما باید طرفی را باز کنید که به بدنه وصل است. برای این کار لازم است فنر را کمی باز کنید تا واشر رها شود. به عبارتی باید فنر را تا حدی باز کنید که سیم کاملا از دور واشر خارج گردد.

 

8- در این مرحله باید پیچ میکروسوئیچ که به درب ماشین لباسشویی وصل است را باز کنید. و کابل متصل به آن را آزاد نمائید. تا قاب جلویی کاملا آزاد شود و قابل خارج شدن باشد.

 

9- حالا شما به قسمتی از واشر که به دیگ وصل شده است کاملا دسترسی دارید. بنابراین می‌توانید با باز کردن سیم و فنر دور درب لاستیک آن را از قسمتی که به دیگ وصل است خارج کنید.

 

10- در این مرحله واشر جدیدی که تهیه کرده‌اید را جایگزین واشر قدیمی نمائید. بعد از جایگزین کردن واشر جدید تمامی مراحلی که برای تعویض آن انجام دادید را به صورت برعکس تکرار کنید. و قطعات و اجزای ماشین لباسشویی را به دقت به حالت اولیه خود برگردانید. به خصوص در هنگام بستن پیچ‌ها حتما دقت کنید که پیچ‌ها کاملا سفت شوند. و همه‌ی آن‌ها در جای خود قرار گیرند.

 

شرکت کاراجابز یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی است که خدمات تعمیر لباسشویی در محل را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، قادر است تمامی مشکلات و خرابی های لباسشویی را در کمترین زمان ممکن رفع کند. شرکت کاراجابز علاوه بر خدمات تعمیر لباسشویی و سرویس دوره ای در محل، خدمات مشاوره و نگهداری نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. این خدمات شامل مشاوره در خصوص نحوه استفاده از لباسشویی و نگهداری و تمیز کردن آن می باشد. با توجه به تجربه و دانش فنی کارشناسان، مشتریان می توانند در استفاده بهینه از لباسشویی خود راهنمایی شوند و روش های صحیح نگهداری و تمیز کردن لباسشویی را یاد بگیرند.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…