6 علت اصلی روشن نشدن چرخ گوشت

By اسفند 3, 1402وبلاگ

روشن نشدن چرخ گوشت یکی از مشکلات رایج این وسیله پرکاربرد است که در بعضی مواقع به‌دلیل بی‌احتیاطی کاربران در خصوص نحوه استفاده از دستگاه رخ می‌دهد و گاهی اوقات نیز ناشی از خرابی قطعات داخلی دستگاه است.

در ادامه این مطلب، به تمامی این موارد می‌پردازیم تا شما در مواجهه با این مشکل بتوانید ابتدا راهکارهای ساده را شخصا انجام دهید.

 

 دلایل روشن نشدن چرخ گوشت چیست؟

در پاسخ به این سوال که چرا چرخ گوشت روشن نمیشه لازم است که به عوامل مهم و اصلی ایجادکننده این مشکل اشاره‌ای داشته باشیم.

چرخ گوشت از قطعات مختلف الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده است. زمانی که یکی از این قطعات دچار اشکال شود، سیستم دستگاه مختل خواهد شد و به‌موجب آن ممکن است مشکل روشن نشدن چرخ گوشت را داشته باشیم یا اینکه روند چرخ کردن به‌درستی انجام نشود.

در این مواقع باید با عیب‌یابی چرخ گوشت، منشاء مشکل را تشخیص داد. اما با توجه به اینکه معمولا چند عامل مهم علت روشن نشدن چرخ گوشت هستند، از این رو در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

 

دلایل اصلی روشن نشدن چرخ گوشت عبارتند از:

1. قطع بودن برق در پریز

چرخ‌ گوشت یک وسیله برقی پرمصرف است و ممکن است فشار زیادی به جریان برق منزل شما وارد کند و به اصطلاح فیوز برق بپرد.

در این شرایط که برق در پریز نیست، چرخ گوشت ناگهان خاموش می‌شود و دیگر روشن نخواهد شد؛ بنابراین بهتر است هنگام روشن نشدن چرخ گوشت، اول با استفاده از یک ولت‌متر از وجود برق در پریز اطمینان حاصل کنید.

2. گرم شدن بیش از حد اورلود

در اکثر چرخ گوشت‌های امروزی از قطعه‌ای به اسم “اورلود” برای محافظت موتور از بار الکتریکی و اتصال کوتاه استفاده می‌شود. این المنت از جنس کرم نیکل است و هم‌زمان با روشن شدن دستگاه به دمای خاصی می‌رسد.

اگر جریان الکتریکی از حد عادی و طبیعی فراتر برود، اورلود بیش از حد گرم می‌شود و مسیر مدار الکتریکی چرخ گوشت را قطع می‌کند.

این اتفاق باعث می‌شود که روشن شدن مجدد چرخ گوشت با مشکل مواجه شود. البته موارد دیگری هم می‌تواند باعث خاموش شدن یا قطع شدن برق چرخ گوشت بشود که شامل موارد زیر است:

  • داغ شدن بیش از حد دستگاه
  • گیر کردن گوشت در چرخ گوشت
  • قرار دادن چرخ گوشت در کنار یک وسیله گرمایشی
  • روشن بودن بیش از اندازه دستگاه
  • گرفتگی مسیر تهویه هوای داخل چرخ گوشت
  • بیش از حد کار کشیدن از دستگاه
  • قرار گرفتن استخوان در اهرم و تیغه چرخ گوشت

 

3. قطعی اتصالات داخلی

قطع شدن اتصالات داخلی هم یک دلیل روشن نشدن چرخ گوشت است. لازم به ذکر است که حل این مشکل نیاز به تعمیرات تخصصی دارد. توصیه می‌کنیم برای تعمیر آن از یک فرد متخصص و ماهر کمک بگیرید.

 

4. خراب بودن دکمه پاور دستگاه

خراب بودن دکمه پاور دستگاه ساده‌ترین علت روشن نشدن چرخ گوشت است که ممکن است با آن مواجه شوید. امکان دارد که اتصالات سیم به پایه‌های این دکمه قطع شده باشد یا دکمه شکسته باشد که در این صورت چرخ گوشت روشن نخواهد شد.

 

5. خراب بودن موتور چرخ گوشت

اگر از وجود برق و سالم بودن سیم چرخ گوشت مطمئن شدید، باید علت روشن نشدن چرخ گوشت را در درون دستگاه جستجو کنید. درواقع خراب بودن موتور چرخ گوشت یکی از متداول‌ترین دلایل داخلی روشن نشدن دستگاه است.

موتور دستگاه نقش قلب آن را ایفا می‌کند و وظیفه به حرکت درآوردن دستگاه را برعهده دارد. به وجود آمدن مشکل برای هر قسمت از چرخ گوشت مانند زغال‌ها، قطب‌های هسته یا آرمیچرها می‌تواند در روشن نشدن چرخ گوشت نقش موثری داشته باشد

6. خراب شدن سیم دستگاه

استفاده نادرست و غیراصولی و گذر زمان باعث می‌شود که اختلالاتی در جریان دوشاخه و سیم چرخ گوشت به وجود بیاید. بعضی مواقع این عیب در سیم به‌شکل ناگهانی خودش را بروز می‌دهد.

به‌عبارت دیگر وقتی که چرخ گوشت در حال کار کردن است، اتصال قطع می‌شود و دستگاه دیگر روشن نخواهد شد؛ بنابراین بعد از اطمینان از وجود برق در پریز به شما توصیه می‌کنیم از سلامت کامل سیم و دوشاخه دستگاه مطمئن شوید.

در صورتی که با خرابی، پارگی و مشکل در سیم مواجه شدید باید زودتر برای تعویض آن اقدام کنید. برای این که از پارگی و خراب شدن سیم و دوشاخه دستگاه جلوگیری شود، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • جلوگیری از داغ شدن بیش از حد سیم دستگاه
  • قرار ندادن جسم سنگین یا تیز روی سیم چرخ گوشت
  • جمع کردن سیم به‌صورت مرتب بعد از تمام شدن کار
  • بلند نکردن و نکشیدن چرخ گوشت با سیم
  • قرار دادن دستگاه در جایی نزدیک به پریز به‌منظور جلوگیری از کشیده شدن سیم

 

چرا چرخ گوشت در حین کار سروصدای زیادی تولید می‌کند؟

یکی از مشکلات رایج چرخ گوشت تولید صدای نامعمول و بلند در حین کار است. تولید صدا در چرخ گوشت اغلب به‌خاطر خراب شدن یاتاقان‌ها، خالی شدن و فاسد شدن گریس و هرز شدن پروانه خنک‌کننده موتور دستگاه به وجود می‌آید. برای تعمیرات چرخ گوشت نیاز است که مطابق موارد زیر اقدام کنید:

  • ابتدا جای یاتاقان را پیدا کنید و در صورت خراب شدن، برای تعویض آن اقدام کنید.
  • اگر در یاتاقان‌ها مشکلی نبود باید پروانه خنک‌کننده موتور را چک کنید و اگر شل شده بود، آن را در سر جایش محکم کنید.
  • در نهایت اگر مشکل دستگاه برطرف نشد، جعبه دنده را باز کنید و گریس موجود در آن را بررسی کنید. در صورت خالی شدن گریس، داخل آن گریس اضافه کنید.

 

چگونه چرخ گوشت را باز کنیم؟

یکی از مراقبت‌های ضروری برای نگهداری صحیح چرخ گوشت، تمیز کردن قطعات داخلی آن است. که نیازمند باز شدن قسمت گلوگاهی و دسترسی به تیغه دستگاه است.

اگر قطعات داخلی به‌خوبی تمیز نشوند، تیغه چرخ گوشت به‌مرور کند خواهد شد. و همین امر مشکلاتی مانند خوب چرخ نکردن چرخ گوشت را به‌همراه خواهد داشت. بنابراین برای اینکه از چنین مشکلاتی پیشگیری کنید بهتر است تمیز کردن قطعات داخلی را در اسرع‌وقت انجام دهید.

برای اینکه بتوانید به قطعات داخلی دستگاه دسترسی داشته باشید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • رینگ مقابل گلوگاهی چرخ گوشت را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  • رینگ و شبکه را خارج کنید.
  • به‌آرامی تیغه را از روی اسکرول چرخ گوشت بردارید.
  • میله جلویی اسکرول را به سمت جلو کشیده و آن را خارج کنید.
  • سپس این قطعات را با مایع ظرفشویی بشویید و خشک کنید.

 

چگونه اصطکاک موجود در چرخ گوشت را از بین ببریم؟

وجود اصطکاک در چرخ گوشت از مشکلات رایج در تمام چرخ گوشت‌ها است. دلایل مختلفی برای اصطکاک قطعات داخلی چرخ گوشت وجود دارد و متداول‌ترین دلیل آن، تمیز نبودن چرخ گوشت است.

در بعضی مواقع این مشکل منجر به جرقه زدن موتور چرخ گوشت هم می‌شود. و اگر این مشکل به‌موقع رفع نشود، ممکن است موجب اتصالی و حتی نیم‌سوز شدن موتور دستگاه شود.

برای رفع این مشکل می‌توانید با تمیز کردن گوشت و جدا کردن چربی‌های آن و گذاشتن گوشت در یخچال به‌مدت 30 دقیقه، این مشکل را برطرف کنید.

 

سخن پایانی

یکی از مواردی که موجب فشار مضاعف موتور چرخ گوشت می‌شود. اشکال در چرخش اسکرول و تیغه دستگاه است. که در بسیاری موارد به‌دلیل پیچیدن رگه‌های چربی گوشت به دور اسکرول است.

در چنین شرایطی ممکن است حتی شاهد روشن نشدن چرخ گوشت هم باشیم. بنابراین بهتر است با رعایت این نکات کوچک اما مهم، سالم بودن و ماندگاری طولانی مدت چرخ گوشت را تضمین کنیم.

اگر با به‌کارگیری این روش‌ها، مشکل روشن نشدن چرخ گوشت برطرف نشد. لازم است که با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

  بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ تخلیه لباس شویی

شما می‌توانید درخواست خود را به طور مستقیم ثبت نمایید یا پس از دانلود اپلیکیشن کاراجابز اقدام به ثبت سفارش کنید. کارشناسان کاراجابز در اسرع‌وقت با شما تماس می‌گیرند و ضمن ارائه مشاوره، جهت انجام خدمات با هزینه مناسب در محل حاضر خواهند شد.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد. با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید. کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

6 Comments

  • Extended Opportunity گفت:

    He Got 256,354 Free Views With AI…

    Can you believe it?

    People spend thousands of dollars to get that kind of result…

    My friend Kundan just did it for free…

    He only used his new app… AI ScreenSnap…

    It’s the world’s first AI app that can generate videos with the power of Video-Exclusive AI Engine…

    That can edit, record, and generate videos with just a few clicks… with zero experience…

    Click here now and watch AI ScreenSnap in action https://ext-opp.com/AIScreenSnap

  • Capy8Ovask گفت:

    Hello, World!
    Hey there, mate! Greetings from your favorite surfing capybara!
    How’s the surf today?
    Ready to catch some gnarly waves together?
    https://capybara888.wordpress.com/
    Good luck!

  • Если Вы хотели найти дизайн студия спб в интернете, то Вы на верном пути. Звоните по номеру телефона +7(812)408-00-07 или пишите на указанном сайте. Студия расположена по адресу: г. Санкт-Петербург, ул. Мебельная, д. 49/92. График работы с пн по пт с 9:00 до 19:00. Наши консультанты дадут ответы на любые возникающие вопросы, дадут советы по вашему проекту и в быстром времени приступят к оформлению договора и предстоящей работе.

    Портфолио дизайна интерьера mudryakova.ru

  • Bettyamurf گفت:

    Hello, World!
    Hey there, mate! Greetings from your favorite surfing capybara!
    How’s the surf today?
    Ready to catch some gnarly waves together?
    https://capybara999.wordpress.com/
    Good luck!

  • o-gogo گفت:

    С целью детские оправы купить в москве в онлайн магазине, есть некоторое количество путей. Самый легкий для Вас и нас, это добавление нужного продукта в корзину. Потом нужно указать Ваши данные, заполнить все поля и ожидать звонка от нашего специалиста. Также можно написать в чат помощник сайта o-gogo.ru и там оформить заказ. По любым вопросам звоните по номеру телефона +7(800)600-14-37 или напишите нам в мессенджеры. Один из филиалов магазина расположен по адресу: г. Красноярск, ул. Алексеева, 54 А.