مهم ترین مشکلات رایج جارو شارژی و نحوه رفع آن‌ها

By دی 25, 1402بهمن 1ام, 1402وبلاگ

جارو شارژی از جمله لوازم الکترونیکی شارژی پرمصرف در خانه‌هاست. این وسیله نیز مانند هر دستگاه دیگری به مرور زمان یا در اثر استفاده نامناسب دچار مشکلاتی می‌شود. گاهی خرابی‌ها ساده بوده و با انجام چند کار مختصر برطرف می‌شوند.
گاهی هم خرابی جارو شارژی به حدی است که حل مشکل باید حتما توسط یک متخصص صورت گیرد. در این مقاله مشکلات رایج جارو شارژی به همراه نحوه برطرف کردن آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

 

مشکلات رایج جارو شارژی

جاروهای شارژی همان جاروبرقی‌هایی هستند که بدون نیاز به اتصال به برق کار تمیز کردن و نظافت منازل را انجام می‌دهند. البته از نظر قدرت و مکش به جاروبرقی نمی‌رسند، اما ویژگی سبک و قابل حمل بودنشان آن‌ها را پرطرفدار کرده است.

جارو شارژی‌ها نیز گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه می‌شوند که عملکرد صحیح آن‌ها را مختل می‌کند. از مشکلات رایج جارو شارژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دست دادن مکش
  • خروج بوی نامطبوع و مشابه سوختگی
  • خاموش شدن خودبه‌خود
  • روشن نشدن جارو
  • گرم شدن بیش از حد جارو شارژی
  • صداهای غیر عادی در جارو شارژی
  • عدم چرخش غلطک جارو شارژی

در ادامه هر مورد را با جزئیات بررسی کرده‌ایم.

 

 

۱. از دست دادن مکش؛ از جمله مشکلات رایج جارو شارژی

یکی از مشکلات رایج جارو شارژی از دست دادن مکش است. ممکن است در لوله آن گرفتگی وجود داشته باشد. همچنین ممکن است کیسه آن پر باشد. اگر جارو شارژی شما کیسه ندارد، اطراف مخزن را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه آسیب یا ترک‌خوردگی باید آن را تعویض کنید.

انسداد فیلتر جارو شارژی نیز یکی دیگر از دلایل از دست دادن و کاهش مکش جارو شارژی است. فیلتر مسدود شده اجازه عبور هوای موردنیاز دستگاه را نمی‌دهد. لوله‌های دستگاه نیز باید از نظر گرفتگی و انسداد بررسی شوند. بهتر است محفظه جارو شارژی بعد از هر بار استفاده از آن خالی شود تا مکش دستگاه بیشتر شود.

اقدامات گفته‌شده را انجام دهید. اگر مشکل از دست دادن مکش جاروی شما حل نشد، نیاز به اقدامات تخصصی‌تری دارید. ممکن است نیاز باشد به متخصص رجوع کنید.

 

 

۲. خروج بوی نامطبوع و مشابه سوختگی از جارو شارژی

خروج بوی نامطبوع از جارو نیز یک مشکل رایج جارو شارژی است.

اگر در زمان تمیز کردن خانه متوجه شدید که موتور جارو به‌خوبی کار نمی‌کند یا بوی سوختگی از جارو به مشام می‌رسد، به احتمال زیاد تسمه یا موتور جارو شارژی آسیب دیده‌اند.

در این شرایط باید موتور و تسمه را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید. سرویس جارو شارژی به‌طور مرتب از این‌گونه مشکلات پیشگیری خواهد کرد.

 

۳. خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی

از مشکلات رایج جارو شارژی خاموش شدن ناگهانی آن است. در اکثر جاروهای شارژی قابلیتی وجود دارد که در صورت داغ شدن بیش از حد موتور جارو شارژی، جارو به‌صورت اتوماتیک خاموش می‌شود تا وسیله نسوزد. (مشابه سنسوری که در صورت باز بودن بیش از حد درب یخچال به شما هشدار می‌دهد.)

در صورت استفاده از جارو شارژی بی‌سیم مطمئن شوید که باتری به‌شکل صحیح به دستگاه متصل شده باشد. نصب اشتباه یا شل باتری در عملکرد جارو اختلال ایجاد کرده و باعث خاموش شدن آن می‌شود.

گاهی اوقات خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی به دلیل پریدن فیوز و قطع شدن برق خانه اتفاق می‌افتد. همچنین پر بودن محفظه دستگاه یا معیوب بودن فیلتر جارو شارژی نیز ممکن است عامل خاموش شدن خودبه‌خود جارو شارژی باشند.

 

۴. روشن نشدن جارو شارژی

ممکن است پریز مورد استفاده شما معیوب باشد. پریز خود را با اتصال یک دستگاه دیگر به آن بررسی کنید.

اگر مشکل از پریز نبود، به احتمال زیاد مدارهای داخلی جارو شارژی مشکل دارند. ممکن است علت روشن نشدن جارو شارژی سوختگی موتور و سیم‌های داخلی باشد.

 

۵. گرم شدن بیش از حد؛ از مشکلات رایج جارو شارژی

داغی بیش از حد جارو شارژی یک مشکل رایج جارو شارژی است و به علل مختلفی مانند کثیف بودن فیلتر جارو، استفاده بیش از حد از جارو، انسداد برس جارو یا پر بودن مخزن جارو رخ می‌دهد.

در اغلب موارد با برطرف کردن عوامل گفته‌شده، مشکل داغی بیش از حد جارو شارژی نیز رفع خواهد شد.

 

۶. صداهای غیر عادی

گاهی اوقات ممکن است در زمان روشن بودن و استفاده از جارو شارژی متوجه صداهای نامعمول از آن شوید. در این مورد لازم است عیب‌یابی جارو شارژی به‌صورت تخصصی انجام شود. صدا دادن غیر عادی نیز یکی از مشکلات رایج جارو شارژی است.

تمیزی فیلتر جارو شارژی را بررسی کنید. مطمئن شوید که بلبرینگ‌ها شکستگی نداشته و لوله‌ها، برس و پارویی جارو شارژی گرفتگی نداشته باشند. اگر متوجه شکستگی بلبرینگ شدید، در اولین فرصت آن را تعویض کنید.

 

 

۷. عدم چرخش غلطک جارو؛ یک مشکل رایج جارو شارژی

یکی دیگر از مشکلات رایج جارو شارژی، نچرخیدن غلطک جاروست. این مشکل اغلب به دلیل عدم چرخش صحیح تسمه یا چسبیدن پرز و مو به غلطک به‌وجود می‌آید.

برای رفع این گونه مشکلات باید غلطک جارو به‌طور مرتب تمیز شود. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، غلطک نو برای جارو شارژی تهیه کنید.

 

آیا امکان جلوگیری از ایجاد مشکلات رایج جارو شارژی وجود دارد؟

بله. در صورتی که نحوه استفاده از جارو شارژی طبق دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنما انجام شود و نکات لازم نگهداری از جارو نیز رعایت شوند، مشکلات رایج جارو شارژی بسیار کم می‌شود.

خرابی‌های جارو شارژی اغلب در صورتی ایجاد می‌شوند که کاربر به‌طور اصولی از دستگاه استفاده نکند.

دفترچه راهنمای جارو شارژی

برای استفاده صحیح از هر ابزاری باید قبل از استفاده، دفترچه راهنما یا کاتالوگ آن را به‌خوبی بخوانید. در مورد جارو شارژی نیز همین‌طور است. مطالعه دفترچه راهنمای جارو شارژی به شما در استفاده مناسب از آن کمک زیادی کرده و از بسیاری از خرابی‌های رایج جارو شارژی پیشگیری می‌کند.

در دفترچه راهنمای جارو شارژی توصیه‌هایی در مورد چگونگی تعویض فیلترها و نحوه دسترسی به جارو بیان شده است. این‌که کدام قسمت‌ها در جارو شارژی قابل شستشو هستند و کدام قسمت‌ها خیر و همچنین نکات مفیدی در مورد چگونگی عیب‌یابی جارو شارژی و نگهداری آن در این دفترچه توضیح داده شده‌اند.

عدم مطالعه دفترچه راهنمای جارو شارژی پیش از استفاده از جارو ممکن است موجب انجام کاری ناخواسته شود که جارو شارژی شما را با مشکل روبه‌رو کند. حتی امکان ابطال گارانتی نیز وجود دارد. در مورد هر قسمت از جارو که سوال داشتید، راهنمای آن قسمت را در دفترچه راهنمای جارو شارژی مطالعه کنید.

علت شارژ نگه نداشتن جارو شارژی چیست؟

شارژ نگه نداشتن جارو شارژی اغلب به باتری آن مربوط است. عمر باتری این جاروها کم است و بعد از مدتی توانایی نگه داشتن شارژ را ندارند. گاهی خرابی باتری به‌قدری شدید است که اصلا جارو شارژ نمی‌شود!

استفاده بیش از حد از جارو شارژی نیز در سرعت تمام شدن شارژ آن مؤثر است. اگر زیاد از جاروی خود استفاده می‌کنید، خالی شدن زودهنگام شارژ جارو دور از انتظار نخواهد بود.

گفتیم که مهم‌ترین علت شارژ نگه نداشتن جارو شارژی، خرابی باتری آن است. نحوه تولید باتری‌های جارو شارژی به‌گونه‌ای است که اگر ۲۰ درصد از کیفیت خود را از دست بدهند، کیفیت لازم برای کار در جارو شارژی را نخواهند داشت.

بسته به برند باتری، بین ۷۵۰ تا ۲۰۰۰ چرخه (چرخه دوره‌ای است که شارژ باتری از ۱۰۰ درصد به صفر می‌رسد) لازم است تا باتری ۲۰ درصد از کیفیت خود را از دست بدهد.

نحوه استفاده از جارو شارژی

نحوه استفاده از جارو شارژی تا حدی به مدل آن نیز بستگی دارد. اگر چه جارو شارژی‌ها به‌طور کلی نحوه استفاده مشابهی دارند، برخی قابلیت‌های مخصوص در هر مدل نیز وجود دارد که آن‌ها را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند.

برای آگاهی از نحوه استفاده از جارو شارژی، بهترین کار مراجعه به دفترچه راهنمای جارو شارژی است. در این قسمت به‌طور خلاصه نحوه استفاده از مدل‌های مختلف جارو شارژی و نحوه شارژ کردن و تمیز کردن فیلتر جارو را توضیح خواهیم داد.

۱. نحوه استفاده از جارو شارژی دستی

جارو شارژی‌های دستی بیشتر برای تمیز کردن مبلمان، داخل خودرو، درون کابینت و کشوهای آشپزخانه یا گوشه‌های محیط که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است، استفاده می‌شوند.

جاروهای دستی باید در محیط خشک و بدون رطوبت نگهداری شوند. بهتر است بعد از ۲۰ دقیقه استفاده، مدتی آن را خاموش کنید تا استراحت کند.

سپس مجدداً در صورت نیاز استفاده کنید. محفظه جارو شارژی دستی را همیشه تمیز نگه دارید؛ زیرا کثیف بودن محفظه به موتور آن فشار وارد می‌آورد.

۲. نحوه استفاده از جارو شارژی پارویی

جارو شارژی پارویی نیز برای تمیز کردن سطوح محدود مناسب است. آن‌ها نیز مانند جارو شارژی‌های دستی بعد از حدود ۲۰ دقیقه استفاده باید مدتی خاموش شوند تا موتور جارو استراحت کند.

اگر قصد دارید برای سطوح وسیع و به مدت زیاد از این نوع جارو استفاده کنید، توصیه می‌کنیم دیگر مدل‌های جارو را امتحان کنید.

۳. نحوه استفاده از جارو شارژی آب و خاک

این مدل از جارو شارژی همان طور که از نام آن پیداست، برای مکیدن خاک و آب استفاده می‌شود. اگر کف منزل آب ریخته باشد، می‌توانید برای جمع کردن آب ریخته شده از جارو شارژی استفاده کنید.

گرد و خاک نشسته روی وسایل نیز به وسیله این جارو قابل تمیز شدن هستند.

 

 

نحوه شارژ کردن جارو شارژی

برای شارژ کردن جارو شارژی نکات زیر را رعایت کنید:

  • شارژ کردن جارو شارژی باید حتما توسط آداپتور و سیم شارژر مخصوص آن انجام گیرد. در غیر این‌صورت باتری جارو خیلی زود خراب می‌شود.
  • کل مدت زمان لازم برای شارژ باتری جارو شارژی ۲۰ دقیقه است. از آنجا که باتری‌های این دستگاه‌ها خیلی پرظرفیت نیستند، بیش از این زمان برای شارژ آن‌ها نیاز نیست.
  • برای شارژ صحیح دستگاه، دفترچه راهنمای جارو شارژی را مطالعه کنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر جارو شارژی

برای تمیز کردن فیلتر جارو شارژی نکات زیر را رعایت کنید:

  • فیلتر جارو شارژی باید به‌طور مرتب تمیز شود.
  • برای تمیز کردن فیلتر جارو شارژی می‌توانید از پاک‌کننده‌هایی مانند سرکه سفید یا ترکیب آب و جوش شیرین استفاده کنید.
  • بعد از اتمام شستشو باید صبر کنید تا فیلتر جارو خشک شود.
  • در صورت کثیف بودن مخزن جارو شارژی این قسمت نیز باید تمیز شود.
  • به هیچ عنوان قطعات را زمانی که خیس هستند، داخل دستگاه قرار ندهید.
  • برای آگاهی دقیق‌تر از نحوه تمیز کردن جارو شارژی خود به دفترچه راهنمای جارو شارژی مراجعه کنید.

عیب‌یابی جارو شارژی

جهت عیب‌یابی جارو شارژی مواردی مثل موتور جارو شارژی، برد الکترونیکی، دکمه جارو شارژی و اتصالات موتور باید بررسی شوند.

در قسمت‌های قبل خرابی‌های رایج جارو شارژی و علل آن را بررسی کردیم. در این قسمت به‌طور خلاصه نحوه عیب یابی جارو شارژی در بخش‌های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

عیب‌یابی و تعمیر جارو شارژی با تیم کاراجابز

عیب‌یابی جارو شارژی: علت روشن نشدن جارو شارژی چیست؟

برای عیب‌یابی مشکل روشن نشدن جارو شارژی موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی موتور جارو شارژی
  • بررسی برد الکترونیکی جارو شارژی
  • بررسی دکمه جارو شارژی و اطمینان از سالم بودن آن
  • بررسی اتصالات موتور جارو شارژی

همه این موارد می‌توانند به‌عنوان علت روشن نشدن جارو شارژی در نظر گرفته شوند.

عیب‌یابی جارو شارژی: مشکل خاموش شدن ناگهانی

برای عیب‌یابی مشکل خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اطمینان از شارژ داشتن جارو به اندازه کافی (در برخی مدل‌های جارو شارژی شارژ بودن جارو توسط روشن شدن چراغی مشخص می‌شود.)
  • بررسی وضعیت مخزن و پر نبودن بیش از اندازه آن. در صورت پر بودن مخزن ممکن است جارو در زمان فعالیت به‌طور ناگهانی خاموش شود.
  • تخلیه مخزن بعد از هر بار جارو کردن
  • بررسی لوله جارو و اطمینان از عدم گرفتگی آن
  • بررسی تمیز بودن فیلتر جارو شارژی

عیب‌یابی جارو شارژی: مشکل شارژ نشدن جارو

برای عیب‌یابی مشکل شارژ نشدن جارو شارژی باید باتری دستگاه را بررسی کنید. در صورت که باتری دستگاه مدت زیادی کار کرده و کیفیت خود را از دست داده باشد، قابل استفاده نیست و جارو شارژ نمی‌شود.

عامل دیگر شارژ نشدن جارو شارژی، خرابی پایه شارژر است. همچنین ممکن است وجود مشکل در اتصالات جارو شارژی از شارژ شدن آن جلوگیری کند.

عیب‌یابی جارو شارژی: مشکل کاهش مکش

پر بودن مخزن، تجمع نخ و کرک داخل مخزن، جمع شدن آشغال در فیلتر و کثیف بودن آن‌ها باید در عیب‌یابی کاهش مکش جارو شارژی بررسی شوند.

  بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ تخلیه لباس شویی

سرویس جارو شارژی؛ برای تعمیرات جارو شارژی به کجا مراجعه کنم؟

سرویس جارو شارژی و عیب‌یابی آن عملی تخصصی است و باید توسط اساتید خبره انجام شود. برای سرویس جارو شارژی خود به مراکز معتبر یا نمایندگی‌های فروش جاروی خود مراجعه کنید.

تعمیرات جارو شارژی انواع مختلفی از اقدامات را شامل می‌شود. ممکن است جاروی شما مشکل خاصی نداشته و تنها به علت کثیف بودن مخزن و فیلتر یا مشکل کوچک دیگر با اختلال عملکرد مواجه شده باشد.

تعمیرات جارو شارژی در این‌گونه موارد با تعمیرات جارو شارژی در مواردی مانند سوختن موتور و تسمه متفاوت است؛ در نتیجه هزینه تعمیرات نیز متفاوت خواهد بود.

متخصصین خبره کاراجابز آماده ارائه انواع خدمات تعمیر و سرویس انواع جارو شارژی و انواع جارو برقی به شما هستند.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد. با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید. کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…