علت تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی چیست؟

By آبان 9, 1402وبلاگ

گاهی‌اوقات ممکن است لباس های شما پس از شستشو در داخل ماشین لباسشویی تمیز نشوند. در چنین شرایطی برای عیب‌یابی و یافتن علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی باید موارد متعددی را در نظر گرفت و بررسی کرد. در بعضی مواقع اختلال در تنظیمات دستگاه موجب بروز چنین مشکلی می‌شود. و در مواردی نیز ممکن است استفاده نادرست از لباسشویی دلیل اصلی این مشکل باشد. در ادامه این موضوع را بررسی کرده. و راهکارهای رفع این مشکل را بیان خواهیم کرد.

تنظیمات شستشوی اشتباه

ماشین لباسشویی با چندین چرخه و برنامه های مختلف مراحل شستشو  را انجام  می دهد. زیرا شما شستشوی انواع گوناگونی از لباس ها و پارچه ها را در لباسشویی  انجام  می دهید. شستن همه ی  پوشاک و  پارچه ها با انتخاب یک برنامه یکنواخت و اشتباه باعث می شود لباس ها به یک اندازه تمیز  نشوند. برای مثال بعضی  از لباس ها  برای شستشو  نیاز  به آب سرد  دارند. و بعضی دیگر  مانند پارچه های کتانی  و حوله  ها نیاز مند  آب گرم  هستند.

 

 بارگیری بیش از حد

یکی دیگر از موارد استفاده نادرست از ماشین لباسشویی که باعث می شود مراحل شستشو به درستی  انجام  نشود و لباس ها تمیز شسته نشوند، ریختن لباس بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی می باشد. توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی دارای سنسور تشخیص سطح آب می باشد. تا از سرریز شدن آب از ماشین لباسشویی جلوگیری کند. وقتی لباس بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی در دستگاه قرار بگیرد. میزان آب کمتری وارد دستگاه میشود. در نتیجه باعث میشود مراحل شستشو به درستی انجام نشود. همچنین وقتی ماشین لباسشویی بیش از اندازه پرشده باشد. باعث میشود لباس ها به هم بپیچند و گره بخورند. و حتی باعث آسیب به اجزای داخلی درام (دیگ) لباسشویی می شود.

 

خرابی المنت و گرم نشدن آب

برخی از لباس ها مانند کتان ، حوله ، پتو یا لباس های پشمی نیاز به آب با دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد دارند. گرم شدن آب در این برنامه ها کمک به حل شدن پودر و مایع و تمیز تر شدن لباس ها می کند .یکی از دلایل تمیز نشستن لباسشویی در این برنامه ها میتواند خرابی المنت ، سنسور یا برد الکترونیکی باشد. درصورت بروز چنین مشکلی برای تعمیر ماشین لباسشویی  خود میتوانید با تعمیرکاران کاراجابز تماس بگیرید.

 

معیوب بودن پمپ تخلیه

یکی از نشانه های خرابی و معیوب بودن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی تخلیه نشدن کامل آب از دیگ میباشد. در این حالت آب از ماشین لباسشویی خارج می شود اما بطور کامل تخلیه نمی شود .ماندن این مقدار کم آب در ماشین لباسشویی علاوه بر تمیز نشستن لباسشویی باعث بوی بد لباس ها در ماشین لباسشویی می شود. برای رفع این مورد باید پمپ تخلیه تعویض و مسیر پمپ تخلیه ( فیلتر پمپ ، شیلنگ خروجی ) به خوبی تمیز و تعمیر شوند .

 

 کثیفی فیلتر و مخرن

اجزای مختلف ماشین لباسشویی نیز می‌توانند علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی شوند. به عنوان مثال، فیلتر ماشین لباسشویی ممکن است کثیف شده باشد. و نتواند به درستی آب را تصفیه کند. همچنین، مخزن ماشین لباسشویی ممکن است کثیف شده باشد. و باعث شود که لباس‌ها به درستی شسته نشوند.

 

استفاده نادرست از مایع یا پودر

بسیاری از کاربران فکر میکنند هرچقدر مایع یا پودر بیشتری درون لباسشویی بریزند، لباس ها تمیز تر و با کیفیت تر شسته میشود. این تفکر بطور کلی غلط است.برای داشتن یک شستشوی خوب و با کیفیت باید مقدار پودر و مایع متناسب با لباس ها در جاپودری ریخته شود. در صورت کم بودن یا اضافه بودن پودر و مایع لباس ها بعد از شستشو یا کثیف باقی می مانند یا لکه های سفید بروی آن ها باقی میماند. پس برای اطلاع از مقدار پودر و مایع به دفترچه راهنمای لباسشویی خود مراجعه کنید تا یک شستشوی موفق داشته باشید.

 

خدمات سرویس و تعمیر لباسشویی در محل کاراجابز شامل چه مواردی است؟

شرکت کاراجابز یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی است. که خدمات تعمیر لباسشویی در محل را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، قادر است تمامی مشکلات و خرابی های لباسشویی را در کمترین زمان ممکن رفع کند. شرکت کاراجابز علاوه بر خدمات تعمیر لباسشویی و سرویس دوره ای در محل، خدمات مشاوره و نگهداری نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. این خدمات شامل مشاوره در خصوص نحوه استفاده از لباسشویی و نگهداری و تمیز کردن آن می باشد. با توجه به تجربه و دانش فنی کارشناسان، مشتریان می توانند در استفاده بهینه از لباسشویی خود راهنمایی شوند. و روش های صحیح نگهداری و تمیز کردن لباسشویی را یاد بگیرند.

وبسایت و اپلیکیشن کاراجابز به شما کمک می‌کند بی‌نیاز به جستجوی مختلف و تماس‌های تلفنی متعدد، با مشخص کردن محل ، روز و ساعت، دریافت خدمات مختلف با قیمت ثابت را تجربه کنید! کاراجابز در تمام مراحل کنار شماست. قیمت خدمات همانیست که در اپلیکیشن می‌بینید و تایید می‌کنید. این قیمت ثابت خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد. خبری از انعام و درخواست مبلغ اضافه نیست و تمامی خدمات با دقت و ظرافت تمام انجام خواهد شد.

مقاله های پربازدید سایت کارا :

سرویس کولر آبی را خودتان انجام دهید

| وبلاگ | No Comments
چرا سرویس کولر آبی مهم است؟ هر سال تقریبا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هوا شروع به گرم شدن می‌کند. بعد از تقریبا ۷،۸ ماه که آخرین بار دکمه…

انواع کاشی و سرامیک و نکات مهم کاشی ‌و سرامیک‌ کاری

| وبلاگ | No Comments
امروزه در کارهای ساختمان از انواع کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. که دارای سبک طرح‌های جدیدی است. استفاده از انواع کاشی و سرامیک امروزه در داخل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…

تمیز کردن کولر آبی در 6 مرحله

| وبلاگ | 10 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…

4 روش برای رفع زردی وسایل برقی سفید

| وبلاگ | 56 Comments
با نصب و عضویت در اپلیکیشن کارایاب می‌توانید اقدام به ثبت سفارش خدمات سفره آرایی، آشپزی در منزل شما، پیشخدمت و پذیرایی در منزل و بیش از ۱۲۰ خدمت دیگر…